Roos

Over Roos

Privacybeleid van Roos

Roos vindt jouw privacy misschien wel belangrijker dan jijzelf. Als je online of via Facebook een wekker zetof een product bestelt, staat ze er 100% voor in dat je gegevens zorgvuldig behandeld en verwerkt worden. Zo blijven je gegevens van jou alleen en krijgt niemand krijgt er toegang toe. Pottenkijkers, gegevensdieven, en zelfs medewerkers bij Roos maken geen schijn van kans.

Roos (Hello Labs BV, KvK: 60964030, gevestigd te Amsterdam) houdt zich dan ook steevast aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) stelt, en zal het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) beloven jouw gegevens helemaal privé te houden. Roos staat ingeschreven bij het CBP onder nummer m(in aanvraag).

Het privacybeleid is het laatst aangepast op 1 juni 2017.

Hieronder kun je lezen hoe je persoonlijke informatie bij gebruik van de website, via Facebook en diensten van Roos wordt behandeld. Bij het gebruik van Roos -of gerelateerde diensten- word je geacht om van dit privacybeleid te hebben kennisgenomen.

Bescherming persoonsgegevens

Roos wil absoluut niet dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw persoonsgegevens. Om dat te vermijden gebruikt ze geavanceerde veiligheidssystemen en technologie. Wanneer je de website bezoekt, wordt meteen een beveiligde internetverbinding geactiveerd.

Dat gaat zo: via SSL (Secure Socket Layer) worden je gegevens versleuteld over het internet verstuurd. Daarvoor heb je geen speciale software nodig, dat gebeurt automatisch.

SSL? Dat is een veilige verbinding die je herkent aan een icoontje van een groen slotje, dat onder in je browser te zien is.

alt text

Wanneer Roos je gegevens aan een externe partij doorgeeft – zoals de door jou gekozen aanbieder – dan eist ze dat die jouw gegevens met evenveel zorgvuldigheid behandelt als zijzelf.

Mocht je toch het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, dan hoort de klantenservice van Roos dat graag! Mail je opmerkingen naar service@halloroos.nl.

Persoonlijke gegevens

Roos gebruikt je gegevens om je ervaring met de contractwekker zo persoonlijk en eenvoudig mogelijk te maken. Zo kan ze je vragen om bij je ingevoerde contract je actuele verbruik en voorkeuren toe te voegen, of die ene nog missende contractwekker aan te maken. Roos maakt daarvoor gebruik van je persoonlijke gegevens uit je contractwekkers (zoals naam en adres), gegevens van afgesloten producten of diensten en je IP-adres en cookies. Over cookies kan je hier meer lezen.

In overeenstemming met gedragscodes

Je persoonsgegevens worden door Roos en haar partners (verzekeringen, telecom en energie) verwerkt in overeenstemming met Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en met de ‘Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen’. Deze gedragscode is speciaal geschreven voor banken en verzekeraars. Gelukkig is er een samenvatting gemaakt die leesbaar en duidelijk is voor jou. Deze kan je vinden op verzekeraars.nl.

Waarvoor worden jouw gegevens gebruikt?

Je gegevens worden gebruikt voor verschillende doelen, die hieronder worden toegelicht. Roos gebruikt de door jou gedeelde gegevens, maar ook door haar verzamelde gegevens over bijvoorbeeld je gebruik van de contractwekker en bezoek aan de website.

Wekker aanmaken

Voor het aanmaken van je wekker is het nodig om de aanbieder en einddatum van dat contract in te vullen. Ook je e-mailadres vraagt Roos. Dat gebruikt ze namelijk om je een e-mail te sturen wanneer je contract de einddatum nadert. Optioneel kan je ook een sms-melding krijgen op je mobiel bij het verlopen van het contract. Daarom vraagt Roos ook naar je mobiele nummer.

De beste deals voor jouw situatie en voorkeuren

In de e-mail die je krijgt wanneer je contract gaat verlopen, krijg je ook meteen persoonlijk advies. Roos heeft gecheckt of je wel nog goed zit bij je huidige aanbieder, en laat je weten of je beter kan overstappen, verlengen met een betere deal of gewoon blijven waar je zit. Om dat uit te kunnen zoeken en het advies zo persoonlijk en correct mogelijk te maken, worden gegevens over je huidige situatie gevraagd, zoals bv. je postcode, het energieverbruik in je huishouden, en of je een voorkeur hebt voor groene energie. In het geval van een mobiel abonnement stelt Roos andere vragen, bv. over je huidige en gewenste aantal belminuten, databundel of sms’jes, en voorkeur voor een bepaald merk. Bij elk type contract krijg je andere, relevante vragen. Zo kan Roos je het beste advies garanderen.

Account op Mijn Roos

Om je contractwekkers makkelijk te kunnen beheren is er het Mijn Roos-account. Daar kan je de wekkers aanmaken en, mocht dat nodig zijn, later ook wijzigen. Naast je wekkers beheren kan je hier ook je persoonlijke informatie aanpassen, zoals je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, en geboortedatum. Daarnaast is Roos benieuwd naar je voorkeuren en interesses om je alleen deals aan te bieden die helemaal bij jouw wensen aansluiten. Die informatie kun je hier ook kwijt. Ook je bestellingen en reviews worden hier bewaard. In je Mijn Roos-account kun je alles makkelijk en snel terugvinden.

Een bestelling voor een nieuw product plaatsen

Wil je overstappen of je contract verlengen via de website of Facebook? Dan zorgt Roos voor de afhandeling van je aanvraag. Naast je persoonlijke gegevens, adres- en betaalgegevens is er soms extra informatie nodig om je aanvraag af te handelen. Roos werkt namelijk samen met externe partijen zoals de aanbieders en partners. Ze geeft aan hen alleen die informatie door die nodig voor de aanvraag. Al haar partners zijn gebonden aan dezelfde omgang met je gegevens als Roos.

Klantenservice

Je kan met Roos e-mailen, bellen en chatten op de website. Om je snel en efficiënt te helpen bij vragen over je contracten en bestellingen worden aantekeningen van het gesprek gemaakt. Dat is handig als je nog een keer belt. Gegevens over het telefoongesprek met jou worden dus geregistreerd, en ook een chatgesprek wordt bewaard. Dat helpt Roos bij analyses en verbeteringen van haar diensten. Soms kan een andere partij jouw vragen beantwoorden. Die kan daarvoor ook jouw gegevens zoals bekend bij Roos gebruiken. Het doel van dit alles? Een zo prettig en efficiënt mogelijke klantenservice!

Chatbot/Facebook

Roos maakt gebruik van Facebook Messenger. Op basis van gegevens zoals je postcode, kenteken, grootte van je huishouden of databundels en minuten kan Roos eenvoudig een vergelijking maken. Als je Facebook Messenger gebruikt kunnen wij op basis van je naam en geslacht je makkelijk aanspreken en als het e-mail adres wordt meegegeven hoeven we dat niet te vragen bij het afsluiten van een contract.

De gesprekken en informatie gegeven via Facebook worden opgeslagen. Dit doen we om je beter te leren kennen, de functionaliteiten steeds beter te kunnen verbeteren en je aanvraag voor een overstap of verlenging te kunnen regelen.

De gesprekken die niet leiden tot een overstap of verlenging worden 1 maand opgeslagen. Heb je een overstap of verlenging aangevraagd via Roos dan slaan wij de berichten 6 maanden op.

Nieuwsbrieven

Roos stuurt je, als je dat wenst, graag een nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van relevante ontwikkelingen op de markt, aantrekkelijke acties en aanbiedingen, en nieuws over Roos. Dat zijn algemene nieuwsbrieven die Roos afstemt op jouw persoonlijke situatie.

E-mails voor jouw contracten of bestellingen

Maak je een wekker aan op Roos (www.halloroos.nl), dan krijg je persoonlijke e-mails als je contract gaat verlopen, e-mails met adviezen voor het overstappen of verlengen en eventueel andere belangrijke wijzigingen over jouw product (wijziging premie of voorwaarden). Deze e-mails zijn zo goed mogelijk afgestemd op jouw situatie en voorkeuren, en dus zo relevant mogelijk. Ben je tevreden over een aanbod, dan kan je die meteen bij Roos afsluiten, en krijg een e-mail met een bevestiging van je aanvraag. Wil je deze e-mails niet meer ontvangen, dan kun je je onder aan elke e-mail direct afmelden.

Reviews

Roos is dol op reviews. Ervaringen van anderen helpen je betere beslissingen te maken! Wil je die ene aanbieder reviewen? Dan kan dat met of zonder je naam. In je Mijn Roos-account vind je al je reviews terug, per aanbieder.

Winacties

Als je meedoet aan een winactie of prijsvraag, dan vraagt Roos je naam en e-mailadres. Die heeft ze nodig om de winnaar bekend te maken. Daarnaast wil ze ook graag weten wie er meedoet.

Verbetering van diensten

Roos werkt er hard aan om elke dag een beetje beter te worden. Dat doet ze door te meten hoe de website wordt gebruikt en wat er wordt ingevuld. Daarnaast vraagt ze of je wilt meedoen aan een klant- of marktonderzoek. Dat is uiteraard geheel vrijblijvend. Als Roos voor dat onderzoek samenwerkt met een andere partij, behandelt ook die jouw e-mailadres volgens Roos haar beleid, met respect voor jouw privacy. Na het onderzoek wordt je e-mailadres verwijderd.

Social media

Op Roos haar blog kun je artikelen leuk vinden of delen op Facebook en Twitter. Die actie verschijnt dan op je social media-account. Roos heeft geen toegang tot jouw account. Stel je Roos een vraag via social media, dan bewaart ze je bericht en accountnaam, zodat ze op jouw bericht kan reageren.

Fraudebestrijding

Wij proberen bij het gebruik maken en afsluiten van producten fraude tegen te gaan. Dat is in jouw en ons belang.

Wettelijke bepalingen

Steeds vaker stelt de overheid wettelijke bepalingen op waar wij ons aan moeten houden. Dat geldt dus ook voor Roos.

Bijzondere gegevens

Voor financiële dienstverlening zijn er specifieke gegevens van je nodig, bijvoorbeeld of je een strafrechtelijk verleden hebt. Als we dit aan je vragen gaat het over strafrechtelijke gegevens voor de aanvraag van een financiële dienst en gaat het over de afgelopen 8 jaar.

Wat doet Roos niet met je gegevens

Roos verstrekt of verkoopt je gegevens niet aan derden. Je gegevens worden alleen gebruikt om te zorgen dat je contractwekkers en een persoonlijk advies kan ontvangen, en je direct bij Roos een product kan afsluiten.

Inzage en correctie van je gegevens

De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geeft je de mogelijkheid om Roos te vragen welke gegevens van jou door ons worden verwerkt. Je kan ons altijd een overzicht van je gegevens vragen, daarvoor vragen wij wel een kopie van een geldig identiteitsbewijs te tonen. Zie je in het overzicht van de gegevens onjuistheden? Stuur ons dan een briefje met de aanpassingen of wijzigingen die je graag wilt zien. We zullen binnen 4 weken contact met je opnemen of we aan je verzoek kunnen voldoen. Je kan je verzoek sturen naar Roos/Hello Labs BV, Herengracht 504, 1017 CB Amsterdam.

Contact

Heb je vragen of opmerkingen over het privacybeleid van Roos? Roos kun je bereiken via e-mail: service@halloroos.nl.

Wijzigingen van privacybeleid

Roos behoudt het recht om wijzigingen aan te brengen in het privacybeleid in verband met nieuwe ontwikkelingen. De meeste recente versie kan je altijd vinden op de website van Roos en we raden je aan de tekst met enige regelmaat te raadplegen indien van je Roos gebruik maakt.