Wanneer word je van energie afgesloten? En wanneer niet? 

Één van de basisonderdelen die je moet regelen bij een huis is het afsluiten van energie. Hier betaal je dan […]

Door Shakaya Janse op 22 augustus 2020 met een leestijd van 3 minuten

Één van de basisonderdelen die je moet regelen bij een huis is het afsluiten van energie. Hier betaal je dan ook maandelijks kosten voor. Op een moment dat jij een groter huis hebt, betaal je automatisch vaak ook meer voor de energierekening. Niets is vervelender dat jij ineens te horen krijgt dat de energie wordt afgesloten. Maar hoe kan een energieleverancier de energie afsluiten? In dit artikel vertellen wij hierover. 

Wanneer word je door netbeheer afgesloten van energie

Het is belangrijk om te weten dat energie niet zomaar afgesloten mag worden door de energieleverancier. Er zijn verschillende factoren waardoor de energieleverancier stopt met het geven van energie. Je wordt altijd van tevoren ingelicht dat deze verandering gaat plaatsvinden. Je ontvangt vaak meerdere berichten met de oorzaak en een uiteindelijke afsluiting komt gelukkig dan ook maar zelden voor. Negeer daarom de brieven of e-mails van jouw energieleverancier dan ook niet en bij vragen is het belangrijk om altijd direct contact met ze op te nemen. Zo kan jij het voorkomen dat de energie in jouw huis wordt afgesloten door de energieleverancier. 

Wanneer word het contact van de energie afgesloten?

De leverancier kan het contract beëindigen op het moment wanneer de consument het contract niet zelf heeft verlengd. De netbeheerder weet namelijk niet wie voor de energierekening betaalt en kan hierdoor de netbeheerder de energie afsluiten. Als dit het geval is, adviseren wij om zo snel mogelijk contact op te nemen met de energieleverancier. De energieleverancier neemt vervolgens weer contact op met de netbeheerder waardoor jouw energie niet wordt afgesloten. Betaal jij de rekeningen van de energie niet? Dan is de kans ook erg groot dat uiteindelijk de netbeheerder jouw huis afsluit van de energie. Dit gebeurt natuurlijk niet gelijk na één keer te laat betalen van de rekening. De energieleverancier zal namelijk meerdere keren contact met je opnemen en laten weten welke facturen nog opstaan.   

Neem snel contact op met de energieleverancier

Heb jij nou een brief ontvangen van de netbeheerder dat zij jouw energie gaan afsluiten? Neem dan snel contact met op de energieleverancier. Op het moment dat jij dit niet doet, kom je namelijk zonder energie te zitten. Het proces van opnieuw energie aansluiten is namelijk erg lastig te doorlopen als de netbeheerder jou eenmaal heeft afgesloten. Betaal daarom altijd netje op tijd de energierekening en zorg ervoor dat je hier geen achterstand in krijgt. Kan jij de rekening niet meer betalen? Zorg ervoor dat je contact legt met een schuldhulpverlening. Zij kunnen jou verder helpen met de facturen en zorgen ervoor dat jij niet verder in de problemen komt te zitten. 

Roos helpt jou met het aansluiten van energie

Roos helpt je op drie gebieden:

  • Geld besparen: Onze gebruikers besparen gemiddeld € 1500 per jaar op energie, verzekeringen, mobiel, internet + tv + bellen en veel meer abonnementen.
  • Grip op je uitgaven: Creëer overzicht over je maandelijkse uitgaven. Ontvang slimme seintjes als je geld kan besparen of het beter kan. Bespaar tijd en geld om echt leuke dingen te doen.
  • Slimme seintjes als je in actie moet komen om te besparen, suggesties voor betere producten en tips voor je persoonlijke financiën.

Start nu met besparen