In 2 minuten minder betalen voor je Internet en TV?

Netflix

Roos regelt de beste internet aanbieding voor jou. Elk jaar weer.

Roos is jouw persoonlijke digitale financieel assistente. Upload je contract of vul je data handmatig in en Roos houdt voortaan jouw internetabonnement in de gaten, vertelt je als je te veel betaalt en geeft je een seintje wanneer je contact afloopt. Supersnel besparen zonder moeite!

Maandelijkse uitgaven op een rijtje

Je energiecontract, verzekeringen, mobiel en internet abonnement, maar bijvoorbeeld ook je abonnement op de sportschool, je fiets, maaltijdbox, Spotify en Netflix. Roos zorgt voor grip op je uitgaven.

Slimme seintjes die niemand anders je geeft

Roos geeft je een seintje als je kunt besparen of het beter kan maar geeft je ook slimme tips en suggesties zodat jij financieel fitter wordt.

Eenvoudig geld besparen zonder omkijken

Loopt je contract of abonnement af? Roos stuurt je een seintje met een persoonlijk aanbod als je in actie moet komen.
Zo zorgt Roos dat je zonder gedoe geld en tijd kan besparen.


 

Internet en tv vergelijken?

Zit jij al lang bij dezelfde internet provider voor je internet maar ook TV of vast bellen? Laat Roos voor jou checken of je nog wel goed zit.

De afgelopen jaren is er veel veranderd, wij checken voor jou of je nog wel het beste pakket en de scherpste prijs hebt.

De afgelopen jaren zijn de internetverbindingen veel sneller geworden op de kabel maar ook met glasvezel. Welke TV zenders gebruik jij het meeste? Je kan tegenwoordig ook direct van apps gebruik maken op je televisie. Heb jij nog vast bellen in je pakket zitten? Veel providers bieden onbeperkt mobiel bellen abonnementen. Dat kan voordeliger zijn dan een extra vaste lijn. En heb je internet en tv maar ook je mobiel bij dezelfde provider, dan kun je korting krijgen.

Roos checkt alle internetproviders en vergelijken ze op prijs, het pakket en ervaringen van andere gebruikers zoals jij.

Waar moet je op letten als je internet en tv gaat vergelijken?

Vul je postcode en huisnummer in, dan kunnen we snel voor je checken welke internetproviders en pakketten beschikbaar zijn op jouw adres.

Internet en tv vergelijken

Van aanbieders met supersnel internet tot veel verschillende zenders. Je kunt makkelijk overstappen naar een nieuwe leverancier. Internet en tv in één pakket is een stuk voordeliger dan het los aanschaffen. Daarnaast krijg je met een combinatie pakket de mogelijkheid om ook digitaal tv te kijken. Wil je ook nog graag een vaste telefoon in huis? Kies dan voor een alles-in-1-pakket.
Interactieve tv werkt heel goed via de kabel of glasvezel. Dit zijn moderne technieken die signalen snel verzenden en ontvangen via een draadloos modem.

Internet, tv en vast bellen (Alles-in-1) vergelijken

Bel je veel met een vast nummer? Dan kan je kiezen voor een Alles-in-1 pakket (of triple play) genoemd. Je krijgt dan 1 pakket met zowel een snelle internet verbinding, een tv pakket (wat je uit kan breiden) en een vast nummer waarop je kan bellen en gebeld kan worden.

Internet, tv, vast bellen en een mobiel abonnement in één

Als je internetprovider ook mobiele telefonie heeft kan je het pakket uitbreiden met een mobiel telefoonabonnement. Dit wordt ook wel een quadplay pakket genoemd.

Het voordeel is dat je vaak extra voordelen krijgt zoals extra data of belminuten, gratis tv zenders en korting op het maandbedrag. Let op: dit is niet altijd goedkoper dan alle losse diensten bij verschillende providers. Roos checkt het voor je.

Internet en vast bellen

Gebruik je geen Tv abonnement? Een aantal internetproviders biedt ook pakketten met internet en vast bellen. Je hebt dan wel één aanspreekpunt en krijgt je maandelijkse kosten op één factuur.

Alleen internet

Heb je alleen een goede internetverbinding nodig omdat je online tv kijkt zoals via Netflix of NPO Start, dan is een los internet abonnement voldoende. Je kan dan kiezen uit een supersnelle glasvezel verbinding of kabelinternet aansluiting of een ADSL aansluiting. De beschikbaarheid zal afhangen van waar je woont en checken we op basis van je postcode.

Digitale televisie bij je internet provider (alleen tv)

Digitale tv heeft vele voordelen ten opzichte van analoge televisie. Te beginnen is de beeldkwaliteit een stuk beter en zijn er minder storingen. Veel televisies in de Nederlandse huiskamers kunnen full-hd beeld tonen. In de digitale tv pakketten krijg je vaak zenders in hd-kwaliteit te zien.

Digitale tv heeft nog een aantal voordelen zoals een uitgebreid zenderpakket met extra thema’s zoals Kinderen, Natuur, Film en Buitenland. Ook kan je makkelijk een extra abonnement nemen op zenders als Fox Sports Eredivisie, Film 1, Ziggo Sport Totaal en meer.

Extra’s bij je internet abonnement

Bij veel internetabonnementen kan je kiezen uit verschillende handige extra’s die je misschien in jouw situatie goed kan gebruiken.

Type modem en wifi

Bij elke internetaansluiting krijg je een modem. Bij de meeste internetproviders krijg je een wifi-modem in bruikleen zo lang je abonnement loopt. Bij veel internetproviders komt een monteur langs om te zorgen dat alles werkend wordt opgeleverd zodat je internet hebt in je hele huis. Heb je bijvoorbeeld veel muren in je huis dan zorgen zij ervoor dat je met een access point of repeater overal wifi in huis hebt.

Een e-mailadres

Sommige internetproviders bieden bij je internetaansluiting ook een e-mailadres en mailbox. Deze e-mailadressen kan je niet meenemen naar een andere provider als je wilt overstappen. In dat geval moet je iedereen die het e-mailadres gebruikt laten weten dat je bent overgestapt.

Een goede oplossing hiervoor is gebruik te maken van een Outlook, Gmail of iCloud e-mailadres. Zo kan je het e-mailadres altijd meenemen als je van internetaanbieder wisselt.

Spamfilter

Sommige internetproviders bieden een gratis spamfilter aan bij een e-mailadres. Bij sommige providers kost dit een paar euro extra per maand.

Bij e-maildiensten als Gmail, Outlook of iCloud zijn spamfilters vaak ook meegenomen.

Antivirus pakket

Bij sommige providers krijg je gratis of tegen betaling een antiviruspakket erbij.

Eigen website

Bij sommige internetproviders krijg je standaard de mogelijkheid om een eigen website te plaatsen. Check hoeveel ruimte (MB) je krijgt van je provider. Stap je over van je internetprovider, dan ben je net zoals bij een e-mailadres je internetadres kwijt. Als alternatief kan je voor een paar euro per maand ook een domein registeren met wat websiteruimte. Jouw adres blijft dan altijd van jou.

Wifi hotspots

Een aantal internetproviders bieden je naast een vaste lijn ook toegang tot hun wifi-hotspots netwerk. Zo kan je buitenshuis ook gebruik maken van een betrouwbare wifi verbinding. Met de steeds verder dalende kosten voor mobiele data is het alternatief hiervoor om je laptop te verbinden met een hotspot die je op je eigen telefoon maakt.

Betere wifi in je huis?

De grotere internetproviders bieden je een wifi dienst aan om bij tegenvallende wifidekking binnen in je woning een expert langs te sturen die je helpt om te zorgen dat je overal dekking hebt. Afhankelijk van je pakket en providers zijn hier eventueel kosten aan verbonden.



Kies uit kabel, glasvezel of dsl

Je hebt vast wel eens begrippen als kabel, glasvezel of dsl gehoord. Dat zijn verschillende soorten verbindingen voor je internet aansluiting. Elke verbinding heeft zijn eigen voor- en nadelen. Roos zet ze voor jou op een rijtje.

Internet via glasvezel

Voordeel: de internetsnelheid van glasvezel is gelijk en hoog.
Nadeel: een glasvezelverbinding is niet overal beschikbaar.
Advies: wil je thuis snel kunnen internetten, gebruik je Netflix of een andere videodienst of verstuur je regelmatig grote bestanden? Dan is glasvezel aan te raden.

Met glasvezel heb je de snelste internetverbinding. De snelheid van een glasvezelverbinding kan oplopen van 500 Mbps tot 5 Gbps. De up- en download snelheid van een glasvezelverbinding zijn gelijk, dat heeft als voordeel dat je makkelijk grote bestanden kan versturen.

Kabelinternet

Voordeel: internet via de kabel heeft een grote beschikbaarheid in Nederland. Anders dan bij DSL beïnvloedt de afstand tot de wijkcentrale je snelheid niet.
Nadeel: je hebt vaak maar 1 kabelinternet aanbieder op je postcode en van oudsher wordt deze internetaansluiting gekoppeld met een tv-abonnement waarvoor je maandelijks een bedrag betaalt.
Conclusie: met een kabelinternet aansluiting heb je een stabiele en snelle internetaansluiting. Op elke postcode is er maar één aanbieder, wat het vaak iets duurder maakt.

Kabelinternet wordt aangeboden door de kabel tv aanbieders van vroeger. Je krijgt dus bij je internetabonnement automatisch een Tv abonnement.

Internet via DSL

Voordeel: op elke adres zijn meerdere aanbieders beschikbaar, het ligt bijna overal in de grond en de kosten zijn laag.
Nadeel: de snelheid die jij krijgt in je huis hangt af van de afstand tot de wijkcentrale. Woon je verder van de centrale, dan merk je dit.
Conclusie: DSL is bijna overal beschikbaar, je hebt uitgebreide keuze en het is een voordelig alternatief.

DSL kennen we nog als ADSL maar met een hogere snelheid. DSL komt je huis binnen via de koperen telefoonlijn. Via de DSL verbinding kan zowel digitale Tv als vast bellen worden aangeboden.



Prijsverhoging internetprovider, wat kan je doen?

Een internetaanbieder mag zijn tarieven of contractvoorwaarden aanpassen. Daar kan je als consument weinig tegen doen. Er zijn echter wel een paar spelregels waar hij zich aan moet houden en wat jij kan doen.

De aankondiging van de prijsverhoging moet wel 4 weken voor de ingang van de prijsverhoging worden aangekondigd.
De aanbieder moet in de aankondiging ook precies aangeven wat er voor jou verandert.

Wat kan jij doen?

Je kan natuurlijk de prijsverhoging gewoon voor lief nemen en die verhoging betalen. Maar, het is ook het ideale moment om even rond te kijken wat er nog meer te krijgen is en tegen welke prijs. Gebruik je die vaste telefoon eigenlijk niet meer meer? Waarom sluit je hem niet? Zoek je een hogere internetsnelheid in je huis, waarom stap je dan niet over op glasvezel? Heb je veel zenderpakketten maar kijk je eigenlijk alleen nog maar Netflix en bijvoorbeeld de NPO Start app? Dan kan je het televisiepakket misschien ook wel stopzetten. Zo kan je vaak een beter aanbod voor minder kosten krijgen.

Dus, maak van de situatie gebruik.

Als de internetprovider zijn prijzen verhoogt, mag jij kosteloos opzeggen. Dit geldt ook als je nog binnen je (eerste) contractperiode zit.



Combineer je internetpakket met mobiel abonnement voor extra korting

Het pakket met internet, tv (en misschien ook vast bellen) en een mobiel abonnement heet Quad play. Bij quadplay biedt een provider een pakket met al deze diensten. In veel gevallen gaat het nog nog wel om twee losse contracten.

In veel gevallen biedt quadplay voordelen ten opzichte van los afgesloten abonnement bij verschillende aanbieders.

Voordelen:

Doordat beide contracten lopen bij hetzelfde bedrijf helpt dat bij contacten met de klantenservice of andere momenten.

Door alles in 1 pakket krijg je in de meeste gevallen extraatjes zoals meer data, extra tv pakketten of kortingen op je maandelijkse kosten.

Nadelen:

Alle diensten zijn bij een enkele provider, dus als je overstapt raak je de extra’s kwijt. Maakt deze provider het je misschien lastiger om over te stappen?

Losse abonnementen kunnen duurder zijn, maar passen misschien wel (net wat) beter bij jouw gebruik dan de diensten in het pakket.

Hoe werkt overstappen van internetprovider?

Roos helpt je graag met een keuze maken uit het beste pakket voor jouw situatie. Heb je uiteindelijk een keuze gemaakt dan helpt Roos je met de aanvraag. Wij sturen de aanvraag door naar de nieuwe internetprovider. Je ontvangt van ons een bevestiging van je aanvraag.

Na de aanvraag heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd. Tijdens deze 14 dagen kan je je aanvraag gewoon annuleren.

Stap je definitief over, dan ontvang je het welkomstpakket van de internetprovider die je hebt gekozen. Je nieuwe internetprovider zegt je oude abonnement op en zorgt voor een vlekkeloze overstap.


Veelgestelde vragen en antwoorden die je wilt weten

Wie zit er achter Roos?

Wij zijn Rutger, Silvan, Michiel, Barbara, Olaf, Jip, Shakaya, Martijn, Pepijn en Annegien. Wij helpen jou met het grip houden over je maandelijkse terugkerende uitgaven. Wist dat je voor een modaal inkomen ongeveer 50 tot 55% van jouw salaris naar maandelijks terugkerende uitgaven gaan en je daar honderden euro’s per jaar op kan besparen? Geld waar jij leuke dingen mee kunt doen. Doe jij ook mee?

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Jouw gegevens blijven jouw gegevens en delen wij niet met andere partijen. Jouw gegevens beschermen is een topprioriteit voor ons en nemen we zeer serieus. Jouw gegevens worden beschermd volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Roos voldoet aan dezelfde beveiliging als de meest geavanceerde bankdiensten (256 bits TLS encryptie). Jouw data blijft altijd van jou. Niemand anders dan jij kan erbij. Je informatie wordt niet gedeeld met derden tenzij we ze gebruiken om jouw overstap, verlenging of opzegging te regelen met een nieuwe aanbieder.

Is Roos gratis?

Roos is gratis voor jou als gebruiker, dat is fijn. Maar, ik zie je denken, hoe verdienen jullie dan je boterham? Wij ontvangen een vergoeding als je overstapt naar een andere aanbieder of je contract verlengt. Dat is soms een eenmalige vergoeding, soms een doorlopende kleine vergoeding. De vergoeding is gelijk voor alle aanbieders van bijvoorbeeld energie of mobiel contract. De vergoeding heeft natuurlijk geen invloed op ons advies over welk product het beste bij jou past.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig zodat jullie mij kunnen helpen?

Om een volledig overzicht te maken van je maandelijkse terugkerende uitgaven hebben wij de gegevens van je abonnementen en contracten nodig, denk hierbij aan je aanbieder, jouw maandelijkse uitgaven maar ook je verbruik of bijvoorbeeld het kenteken van je auto of mobiele nummer. Hiermee kunnen we een zo goed mogelijk advies op maat geven.

Hoe bepalen jullie het beste aanbod voor mijn situatie?

Op basis van jouw overzicht van uitgaven kijken we naar jouw situatie, voorkeuren en ervaringen met je huidige aanbieder. Op basis daarvan vergelijken we het totale aanbod op de markt om voor jou de beste deal te vinden. Wij houden dus rekening met de prijs, maar ook met jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen van andere consumenten met die aanbieder.

Hoe vaak neemt Roos contact met mij op?

Met Roos proberen we mens en een slimme digitale assistent met elkaar te laten samenwerken. Wij nemen indien nodig na aanmelding even contact met jou op en als een abonnement of contract afloopt zodat jij je opzegtermijn niet mist. Ga je bijvoorbeeld samenwonen, komt er gezinsuitbreiding of is er een andere wijziging dan helpen wij je uiteraard graag om je uitgaven op orde te houden.

Is Roos onafhankelijk?

Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarin past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.

Kan ik contact opnemen met Roos als ik vragen of opmerkingen heb?

Wij zijn altijd bereikbaar op [email protected], je kan ons ook een appje sturen op 06 82598646 of ons bellen op 020-2443742.

Kan ik Roos stoppen?

Dat zouden wij jammer vinden, maar dat kan op elk moment. Wil je niet meer gebruik maken van Roos dan kan je dat altijd aangeven via bovenstaand e-mailadres. Op jouw verzoek verwijderen je jouw account en data.