“Elke maand schrik ik weer van mijn telefoonrekening”
Roos gaat de straat op en snijdt de meest uiteenlopende onderwerpen aan van alledag. Op zoek naar de échte verhalen, […]
Roos gaat de straat op en snijdt de meest uiteenlopende onderwerpen aan van alledag. Op zoek naar de échte verhalen, de ongepolijste ervaringen zonder reclametaal. Echte kennis kun je niet alleen van achter je beeldscherm opdoen, vindt Roos. Deze week aan het woord: Anna (25) uit Amsterdam over de telefoonrekening.
“Weet je zeker dat je met mij over telefoonrekeningen wilt praten? Ik ben echt een heel slecht voorbeeld, haha! Ik geef eerlijk toe dat ik het veel beter kan regelen. Elke maand schrik ik weer van mijn telefoonrekening. Ik betaal rond de 50 euro aan abonnementskosten en iedere maand wordt er dik 100 euro van mijn rekening afgeschreven.”
Wow, weet je ook hoe je aan die kosten komt?
“Ik reis veel en ben redelijk verslaafd aan internet. Het is belangrijk dat ik kan internetten in het buitenland en ik wil geen gedoe met het omwisselen van simkaarten. Daarom betaal ik nu maandelijks een vast bedrag voor een buitenlandbundel waardoor ik altijd kan internetten in Europa. Als het goed is, moeten de kosten buiten mijn bundel nu minder worden. Jammer dat toen ik afgelopen week in Duitsland was alsnog moest betalen voor internet. Het werkt dus nog niet naar behoren. Maar ik heb geen idee waar de overige kosten vandaan komen. Die buitenlandbundel kost 15 euro per maand. Dan blijft er nog zo’n 40 euro over die ik niet kan verklaren.”
Wil je daar niet achter komen?
“Ik kom uit Zwitserland, en daar betaal je enorm veel voor je telefoonrekening. Een hoge telefoonrekening is voor mij dus niet gek, maar ik doe waarschijnlijk wel iets fout. Ik kan vast veel besparen, maar ik heb ook geen zin in het ‘gedoe’ aan de balie van een provider. Uit ervaring zijn de medewerkers heel onbeleefd. Ik betaal liever gewoon dan heisa te gaan maken in een winkel. Alles werkt nu. Ik kan internetten en bellen, en dat vind ik het allerbelangrijkste!”