Betaal minder voor je internet & tv abonnement
Roos zoekt voor jou de beste aanbieding bij
de beste beoordeelde internetproviders.
Zo bespaar je al snel tot € 100,- per jaar.
3.231
€ 100,-
4.8 / 5.0
2 minuten
Vergelijken is besparen
Door jaarlijks je internet en tv abonnement te vergelijken bespaar je honderden euro’s. Internetproviders passen regelmatig hun abonnementen aan, zo krijg je vaak voor hetzelfde of een lager bedrag meer snelheid of extra tv zenders.
Besparen doe je eenvoudig door te verlengen bij je huidige internetprovider of door juist over te stappen. Roos regelt het voor je. Zo bespaar jij met gemak, elk jaar weer.
Wij regelen voor jou de beste deal. Ieder jaar weer!
Snel en makkelijk
Jouw internet en tv abonnement vergelijken met Roos is zo gedaan. Je hoeft alleen je gegevens in te vullen en een keuze te maken. Wij regelen de aanvraag en de overstap voor je.
Wij zoeken de beste aanbieding voor jou
Aan de hand van jouw voorkeuren en gegevens gaat Roos op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Binnen twee minuten vinden wij de drie beste internet en tv deals voor jou.
Geld en tijd besparen zonder omkijken
Internetproviders en aanbiedingen vergelijken hoef je vanaf nu niet meer zelf te doen. Roos gaat voor je aan de slag zodat jij geld én tijd kan besparen, zonder gedoe.
Wij zijn 100% objectief en onafhankelijk
Wij geloven dat het maken van de beste keuze voor jou samengaat met objectief en onafhankelijk advies. Met Roos heb je zekerheid dat je altijd goed zit.
In 2 minuten de beste aanbieding
Een nieuw internet en tv abonnement is met Roos zo geregeld. Binnen 2 minuten hebben we de abonnementen en aanbiedingen van zoveel mogelijk providers met elkaar vergeleken. Vervolgens sturen wij de drie beste aanbiedingen naar je op. Jij maakt je keuze, wij regelen de verlenging of overstap. Zonder omkijken besparen op je internet en tv abonnement. Dat is makkelijk.
Internet en tv deals vergelijken in 4 eenvoudige stappen
Vul je gegevens in
Upload je laatste factuur, heb je die niet? Dan stelt Roos je een aantal vragen.
Roos vergelijkt
Wij verzamelen de beste aanbiedingen voor jou in een handig overzicht.
Maak je keuze
Roos stuurt je het aanbod van de drie beste aanbieders. Jij kiest de aanbieding die het best bij jou past.
Bespaar tijd en geld zonder omkijken
Roos regelt de overstap voor jou.
De beste internet en tv deal voor jouw situatie
De beste internet en tv deal regelt Roos voor jou. Wij vergelijken zoveel mogelijk providers en abonnementen. Op basis van jouw gegevens en voorkeuren vergelijken wij de best passende deals om zo voor jou het beste aanbod te vinden. Heb je bijvoorbeeld een glasvezel kabel of wil je graag interactief tv kijken? Dan houdt Roos daar rekening mee. De drie beste deals zetten we voor je op een rij zodat jij gemakkelijk een keuze kunt maken. Met Roos vind je niet alleen de goedkoopste internet en tv deal, maar ook degene die het best past bij jouw situatie.
Tip van Roos: maak jaarlijks een vergelijking
Wij raden je aan om jaarlijks een vergelijking te maken, de prijzen kunnen namelijk per jaar behoorlijk van elkaar verschillen. Ook komen providers jaarlijks met nieuwe aanbiedingen om zo nieuwe klanten binnen te halen. Door jaarlijks over te stappen profiteer je van deze kortingen en kan je besparen op je abonnement. Overstappen is met Roos zo gedaan, wij regelen het graag voor je!
Onze providers
Wat zeggen mensen over Roos
Veelgestelde vragen over internet en tv
Waarom internet en tv vergelijken?
Zit jij al lang bij dezelfde internetprovider voor je internet, TV of vast bellen? Laat Roos dan voor jou checken of je nog wel goed zit.
Doordat er de afgelopen jaren veel is veranderd, is er een grote kans dat jij kan besparen. Wij checken voor jou of je nog wel het beste pakket met de scherpste prijs hebt.
Zo zijn in de afgelopen jaren de internetverbindingen voor zowel de kabel als glasvezel veel sneller geworden. Welke TV zenders gebruik jij het meeste? Je kan tegenwoordig ook direct van apps gebruik maken op je televisie. Heb jij nog vast bellen in je pakket zitten? Veel providers bieden onbeperkt mobiel bellen bij hun abonnementen. Dat kan voordeliger zijn dan een extra vaste lijn. En heb je internet en tv maar ook je mobiel bij dezelfde provider? Dan kun je korting krijgen.
Roos checkt alle internetproviders en vergelijkt ze op prijs, het pakket en de ervaringen van andere gebruikers zoals jij.
Wat is het beste internet pakket voor jou?
Voor iedereen ziet het ideale internet pakket er anders uit. Wil je bijvoorbeeld alleen een internetaansluiting of juist een alles-in-één pakket met internet, tv en vast bellen? Roos helpt je kiezen tussen de verschillende mogelijkheden.
Internet en tv vergelijken
Van aanbieders met supersnel internet tot vele verschillende zenders. Je kunt tegenwoordig makkelijk overstappen naar een nieuwe provider. Internet en tv in één pakket is een stuk voordeliger dan losse abonnementen. Daarnaast krijg je met een combinatie pakket de mogelijkheid om ook digitaal tv te kijken. Wil je graag ook nog een vaste telefoon in huis? Kies dan voor een alles-in-1-pakket.
Interactieve tv werkt heel goed via de kabel of glasvezel. Dit zijn moderne technieken die signalen snel verzenden en ontvangen via een draadloos modem.
Internet, tv en vast bellen (Alles-in-1) vergelijken
Bel je veel met een vast nummer? Dan kan je kiezen voor een Alles-in-1 pakket (of triple play) genoemd. Je krijgt dan 1 pakket met zowel een snelle internet verbinding, een tv pakket (wat je uit kan breiden) en een vast nummer waarop je kan bellen en gebeld kan worden.
Internet, tv, vast bellen en een mobiel abonnement in één
Als je internetprovider ook mobiele telefonie heeft kan je het pakket uitbreiden met een mobiel telefoonabonnement. Dit wordt ook wel een quadplay pakket genoemd.
Het voordeel is dat je vaak extra voordelen krijgt zoals extra data of belminuten, gratis tv zenders en korting op het maandbedrag. Let op: dit is niet altijd goedkoper dan alle losse diensten bij verschillende providers. Roos checkt het voor je.
Internet en vast bellen
Gebruik je geen tv abonnement? Een aantal internetproviders bieden ook pakketten met internet en vast bellen. Je hebt dan wel één aanspreekpunt en krijgt je maandelijkse kosten op één factuur.
Alleen een internet abonnement
Heb je alleen een goede internetverbinding nodig omdat je online tv kijkt zoals via Netflix of NPO Start, dan is een los internet abonnement voldoende. Je kan dan kiezen uit een supersnelle glasvezelverbinding, een kabel internet aansluiting of een ADSL aansluiting. De beschikbaarheid zal afhangen van waar je woont en checken we op basis van je postcode.
Digitale televisie bij je internetprovider (alleen tv)
Digitale tv heeft vele voordelen ten opzichte van analoge televisie. Te beginnen is de beeldkwaliteit een stuk beter en zijn er minder storingen. Veel televisies in de Nederlandse huiskamers kunnen full-hd beeld tonen. In de digitale tv pakketten krijg je vaak zenders in hd-kwaliteit te zien.
Digitale tv heeft nog een aantal voordelen zoals een uitgebreid zenderpakket met extra thema’s zoals kinderen, natuur, film en buitenland. Ook kan je makkelijk een extra abonnement nemen op zenders als ESPN, Film1, Ziggo Sport Totaal en meer.
Kan ik ook alleen een digitale tv abonnement nemen?
Er zijn verschillende manieren om een digitale TV abonnement te nemen. Met een nieuwe smart tv kan je alle kanten op.
Tv abonnement nemen op verschillende apps
Heb je een internetaansluiting en een nieuwe smart tv, dan kan je er ook voor kiezen om zelf abonnementen aan te sluiten en tv te kijken via de apps op je televisie. Voor de Nederlandse kanalen zoals NPO Start, NLZiet, Kijk en RTL XL kan je een abonnement afsluiten voor een paar euro per maand. Daarnaast kan je nog abonnementen toevoegen van verschillende streamingsdiensten als Netflix, Disney+, Videoland, Apple+ en vele anderen.
Tv abonnement via je internet provider
Internetproviders bieden tv abonnementen aan via digitale tv maar ook via apps. Op basis van jouw postcode kan je zien welk aanbod je kan kiezen op jouw adres. Het aantal tv’s wat je aan kan sluiten bij je abonnement verschilt per provider. In veel gevallen bieden providers ook een app waarmee je direct op je tv kan inloggen via je laptop, tablet en mobiele telefoon.
Wil je de tv abonnementen in eigen hand nemen? Kies voor apps van de tv zenders die je het meeste kijkt. Wil je een breed aanbod voor een vaste prijs? Sluit dan een tv abonnement af bij je internet provider.
Analoge tv is sinds 2019 bij de belangrijkste internet providers zoals Delta, Caiway en Ziggo niet meer beschikbaar.
Kiezen tussen kabel, glasvezel of een DSL internet aansluiting
Je hebt vast wel eens begrippen als kabel, glasvezel of DSL gehoord. Dat zijn verschillende soorten verbindingen voor je internet aansluiting. Elke verbinding heeft zijn eigen voor- en nadelen. Roos zet ze voor jou op een rijtje.
Internet via glasvezel
Voordeel: de internetsnelheid van glasvezel is altijd stabiel en hoog.
Nadeel: een glasvezelverbinding is niet overal beschikbaar.
Advies: wil je thuis snel kunnen internetten, gebruik je Netflix of een andere videodienst of verstuur je regelmatig grote bestanden? Dan is glasvezel aan te raden. Met glasvezel heb je de snelste internetverbinding. De snelheid van een glasvezelverbinding kan oplopen van 500 Mbps tot 5 Gbps. De up- en download snelheid van een glasvezelverbinding zijn gelijk, dat heeft als voordeel dat je makkelijk grote bestanden kan versturen.
Kabelinternet
Voordeel: internet via de kabel heeft een grote beschikbaarheid in Nederland. Anders dan bij DSL beïnvloedt de afstand tot de wijkcentrale je snelheid niet.
Nadeel: je hebt vaak maar 1 kabel/internet aanbieder op je postcode en van oudsher wordt deze internetaansluiting gekoppeld met een tv-abonnement waarvoor je maandelijks een bedrag betaalt.
Conclusie: met een kabel internet aansluiting heb je een stabiele en snelle internetaansluiting. Op elke postcode is er maar één aanbieder, wat het vaak iets duurder maakt.
Kabel internet wordt aangeboden door de kabel tv aanbieders van vroeger. Je krijgt dus bij je internet abonnement automatisch een Tv abonnement.
Internet via DSL
Voordeel: op elke adres zijn meerdere aanbieders beschikbaar, het ligt bijna overal in de grond en de kosten zijn laag.
Nadeel: de snelheid die jij krijgt in je huis hangt af van de afstand tot de wijkcentrale. Woon je verder van de centrale, dan merk je dit.
Conclusie: DSL is bijna overal beschikbaar, je hebt uitgebreide keuze en het is een voordelig alternatief.
DSL kennen we nog als ADSL maar met een hogere snelheid. DSL komt je huis binnen via de koperen telefoonlijn. Via de DSL verbinding kan zowel digitale tv als vast bellen worden aangeboden.
Welke extra’s kan je kiezen bij een internet abonnement?
Extra’s bij je internet abonnement
Bij veel internetabonnementen kan je kiezen uit verschillende handige extra’s die je mogelijk in jouw situatie goed kan gebruiken.
Type modem en wifi
Bij elke internetaansluiting krijg je een modem. Bij de meeste internetproviders krijg je een wifi-modem in bruikleen zo lang je abonnement loopt. Vaak komt er een monteur langs om te zorgen dat alles werkend wordt opgeleverd zodat je internet hebt in je hele huis. Heb je bijvoorbeeld veel muren in je huis dan zorgen zij ervoor dat je met een access point of repeater overal wifi in huis hebt.
Een e-mailadres
Sommige internetproviders bieden bij je internetaansluiting ook een e-mailadres en mailbox. Deze e-mailadressen kan je niet meenemen naar een andere provider als je wilt overstappen. In dat geval moet je iedereen die het e-mailadres gebruikt laten weten dat je bent overgestapt.
Een goede oplossing hiervoor is gebruik te maken van een Outlook, Gmail of iCloud e-mailadres. Zo kan je het e-mailadres altijd meenemen als je van internetaanbieder wisselt.
Spamfilter
Sommige internetproviders bieden een gratis spamfilter aan bij een e-mailadres. Bij sommige providers kost dit een paar euro extra per maand.
Bij e-maildiensten als Gmail, Outlook of iCloud zijn spamfilters vaak ook meegenomen.
Antivirus pakket
Bij sommige providers krijg je gratis of tegen betaling een antiviruspakket erbij.
Eigen website
Bij sommige internetproviders krijg je standaard de mogelijkheid om een eigen website te plaatsen. Check hoeveel ruimte (MB) je krijgt van je provider. Stap je over van internetprovider, dan ben je net zoals bij een e-mailadres je internetadres kwijt. Als alternatief kan je voor een paar euro per maand ook een domein registeren met wat website ruimte. Jouw adres blijft dan altijd van jou.
Wifi hotspots
Een aantal internetproviders bieden je naast een vaste lijn ook toegang tot hun wifi-hotspots netwerk. Zo kan je buitenshuis ook gebruik maken van een betrouwbare wifi verbinding. Met de steeds verder dalende kosten voor mobiele data is het alternatief hiervoor om je laptop te verbinden met een hotspot die je op je eigen telefoon maakt.
Betere wifi in je huis?
De grotere internetproviders bieden je een wifi dienst aan om bij tegenvallende wifidekking binnen in je woning een expert langs te sturen die je helpt om ervoor te zorgen dat je overal verbinding hebt. Afhankelijk van je pakket en providers zijn hier eventueel kosten aan verbonden.
Combineer je internetpakket met een mobiel abonnement voor extra korting
Het pakket met internet, tv (en misschien ook vast bellen) en een mobiel abonnement heet Quad play. Bij quadplay biedt een provider een pakket met al deze diensten. Vaak gaat het hier nog wel om twee losse contracten.
Quadplay biedt in vele gevallen ook een aantal voordelen ten opzichte van een los afgesloten abonnement bij verschillende aanbieders.
Voordelen:
Doordat beide contracten lopen bij hetzelfde bedrijf helpt dat bij contact met de klantenservice of andere momenten.
Met een alles in 1 pakket krijg je in de meeste gevallen extraatjes zoals meer data, extra tv pakketten of kortingen op je maandelijkse kosten.
Nadelen:
Alle diensten zijn bij een enkele provider, dus als je overstapt raak je de extra’s kwijt. Hierdoor maakt de provider het je misschien lastiger om over te stappen.
Losse abonnementen kunnen duurder zijn, maar passen misschien wel (net wat) beter bij jouw gebruik dan de diensten in het alles in 1 pakket.
Wat kan je doen als jouw internet provider de prijzen verhoogd?
Een internetaanbieder mag zijn tarieven of contractvoorwaarden aanpassen. Daar kan je als consument weinig tegen doen. Er zijn echter wel een paar spelregels waar hij zich aan moet houden.
Zo moet de aankondiging van de prijsverhoging minstens 4 weken voor de ingang van de prijsverhoging worden aangekondigd. De aanbieder moet in de aankondiging ook precies aangeven wat er voor jou verandert.
Wat kan jij doen?
Ondanks dat je hier als consument niks aan kan veranderen is het natuurlijk wel mogelijk om verder te kijken naar andere providers. Je kan de prijsverhoging voor lief nemen en die verhoging betalen, maar je kan ook even rond te kijken naar wat er nog meer te krijgen is en welke prijs hier tegenover staat. Gebruik je die vaste telefoon eigenlijk niet meer meer? Waarom sluit je hem niet? Zoek je een hogere internetsnelheid in je huis, waarom stap je dan niet over op glasvezel? Heb je veel zenderpakketten maar kijk je eigenlijk alleen nog maar Netflix en via de NPO Start app? Dan kan je het televisiepakket misschien ook wel stopzetten. Zo kan je vaak een beter aanbod voor minder kosten krijgen. Dus, maak gebruik van de situatie.
Als de internetprovider zijn prijzen verhoogt, mag jij kosteloos opzeggen. Dit geldt ook als je nog binnen je (eerste) contractperiode zit.
Hoe werkt het overstappen van internetprovider?
Roos helpt je graag met het maken van jouw keuze om het beste pakket voor jouw situatie te vinden. Heb je uiteindelijk een keuze gemaakt dan helpt Roos je met de aanvraag. Wij sturen deze aanvraag door naar de nieuwe internetprovider. Vervolgens ontvang je van ons een bevestiging van de aanvraag.
Na de aanvraag heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd. Tijdens deze 14 dagen kan je je aanvraag gewoon annuleren.
Stap je definitief over, dan ontvang je het welkomstpakket van de internetprovider die je hebt gekozen. Je nieuwe internetprovider zegt je oude abonnement op en zorgt voor een vlekkeloze overstap.
Wat doet Roos voor jou?
Roos is jouw persoonlijke financiële assistent. Ik ga je helpen om geld over te houden zodat je meer financiële ademruimte kan creëren. Dat doen we samen, samen met jou en al onze gebruikers. Met Roos weet je zeker dat je altijd goed zit.
Roos geeft je een overzicht van je maandelijkse terugkerende uitgaven en stuurt je een seintje als je te veel betaalt of in actie moet komen. Kies je ervoor om over te stappen van aanbieder of op te zeggen, dan regelen wij het voor je. Zo kan je makkelijk geld besparen, zonder omkijken.
Hoe bepalen jullie het beste aanbod voor mijn situatie?
Op basis van jouw overzicht van uitgaven kijken we naar jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen met je huidige aanbieder. Aan de hand van deze gegevens vergelijken we het totale aanbod op de markt om voor jou de beste deal te vinden. Wij houden dus rekening met de prijs, maar ook met jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen van andere consumenten met die aanbieder.
Is Roos gratis?
Roos is gratis voor jou als gebruiker, dat is fijn. Maar, ik hoor je denken: hoe verdienen jullie dan je boterham? Wij ontvangen een vergoeding als je overstapt naar een andere aanbieder of wanneer je contract wordt verlengd. Dat is soms een eenmalige vergoeding, soms een kleine doorlopende vergoeding. Deze vergoeding is gelijk bij alle aanbieders. De vergoeding heeft natuurlijk geen invloed op ons advies over welk product het beste bij jou past.
Is Roos onafhankelijk?
Ja, Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarbij past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.
Wie zit er achter Roos?
Wij zijn Michiel, Rutger, Silvan, Isa, Shakaya, Martijn, Jip, Pepijn en Olaf en helpen jou om grip te houden op je maandelijkse terugkerende uitgaven. Zo hou jij geld over voor de leuke en belangrijke dingen in het leven. Met Roos weet je zeker dat je altijd goed zit. Doe je met ons mee?
Hoe kan ik contact met Roos opnemen?
Wij zijn altijd bereikbaar op [email protected], je kan ons ook een appje sturen via 06-82598646 of ons bellen via 020-2443742 (op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur).
Bekijk ook onze klantenservice.