Energie
2 min leestijd

Sarah deelt haar ervaringen met de Oxxio iPad actie

Oxxio ipad actie: deel 2 van dit verhaal

(Lees hier eerst deel 1 van dit verhaal!)

Roos luisterde mee het met telefoongesprek tussen Sarah en een Oxxio-medewerker…

“Het contract loopt voor drie jaar? Mij is aan de deur verteld dat ik altijd kan opzeggen. Dan wil ik graag het contract stopzetten, want ik heb op basis van verkeerde informatie het contract getekend. Ik wil geen drie jaar vastzitten. Je vertelt me dat ik het contract niet meer kan stopzetten? De jongen aan mijn deur zei dat ik drie maanden bedenktijd had! Jullie hebben mij misleidende informatie gegeven.
En nu, wat is nu het vervolg?
Ik moet het maximale opzegbedrag betalen? Dit kan niet waar zijn.
Mag ik de naam van de jongen die aan mijn deur stond, en een telefoonnummer waar ik met mijn klacht terecht kan?
Is er geen telefoonnummer dat ik kan bellen om deze jongen te spreken? Waar kan ik dan een klacht indienen? Op de brief die ik heb gekregen, staat geen telefoonnummer.”

Oxxio iPad actie opzeggen

Na een verhitte discussie met de klantenservice van Oxxio, heeft Sarah het advies gekregen om via haar huidige energieleverancier het contract bij Oxxio stop te laten zetten. Sarah belt gelijk haar huidige leverancier en na twintig minuten komt ze erachter dat zij niks voor haar kunnen doen. Gelukkig had ze de naam gevraagd van de medewerker die ze zojuist bij Oxxio heeft gesproken. Weer belt ze de klantenservice van Oxxio op, en na nog een gesprek van tien minuten, waarin ze duidelijk maakt dat met haar niet te sollen valt, hebben ze een uitzondering voor haar gemaakt.

Voorwaarden Oxxio iPad actie opzeggen

Volgens Oxxio was ze te laat om haar contract op te zeggen. Ze was drie dagen over de opzegperiode van twee weken heen. En dat terwijl de verkoper aan de deur een bedenktijd van drie maanden beloofde. Hij raadde Sarah zelfs aan om het eventueel opzeggen van haar contract bij Oxxio uit te stellen tot ze de eerste afrekening zou krijgen, zodat ze de tarieven met haar huidige leverancier kon vergelijken.

Oxxio iPad verkoper aan de deur

“Ik heb geen idee waarom ik erin trapte en alles geloofde wat de verkoper aan de deur mij vertelde. Het is zo frustrerend om in gesprekken verwikkeld te raken met medewerkers van de klantenservice die steeds hetzelfde blijven herhalen, namelijk dat de opzegtermijn twee weken is. Mij is verteld dat het drie maanden is, maar daar praatten ze gewoon overheen. Nu heb ik al ruim een uur moeten telefoneren met de twee maatschappijen. Ik mag me dan ook nog eens zeer gelukkig voelen dat ze een uitzondering hebben gemaakt. Nooit meer teken ik iets aan de deur.”

Benieuwd wat de reactie van Oxxio hierop is? Hou het vervolg in de gaten, schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Groetjes,
Roos

1/5 - (18 stemmen)

Over de auteur

Michiel van VeenMichiel van Veen is een auteur met een sterke specialisatie in financiële vraagstukken. Hij staat bekend om zijn analytische vermogen en zijn vermogen om complexe financiële thema’s begrijpelijk te vertalen naar praktische inzichten. Zijn werk richt zich op het snijvlak van economie, beleid en ondernemerschap, waarbij hij zich vooral verdiept in onderwerpen als vermogensbeheer, financiële planning en duurzaam investeren. Door zijn diepgaande kennis weet hij niet alleen te informeren, maar ook te inspireren tot beter financieel inzicht en verantwoord financieel handelen.

Met een masteropleiding in de financiële economie heeft Michiel een stevige academische basis gelegd voor zijn expertise. Tijdens zijn studie ontwikkelde hij een scherp oog voor de samenhang tussen macro-economische ontwikkelingen en persoonlijke financiële keuzes. Die academische achtergrond combineert hij vandaag met jarenlange praktijkervaring, waardoor zijn analyses zowel theoretisch onderbouwd als praktisch toepasbaar zijn. Zijn publicaties en lezingen worden gewaardeerd om hun helderheid, nuance en relevantie voor professionals én particulieren die grip willen krijgen op hun financiële toekomst.

1/5 - (18 stemmen)