Sarah deelt haar ervaringen met de Oxxio iPad actie
Roos ontmoette Sarah in een Amsterdams koffiehuisje, waar Sarah met haar neus in de papieren zat gedoken. Roos is behoorlijk nieuwsgierig en kwam erachter dat Sarah een contract van Oxxio probeerde te vertalen. Had ze wel een goede deal gesloten met die Oxxio verkoper? De steenharde belofte dat ze het contract te allen tijde zou kunnen ontbinden in combinatie met de lage tarieven én de gratis iPad maakten haar achterdochtig. Dit was haast te mooi om waar te zijn.
Oxxio ipad actie: deel 2 van dit verhaal
(Lees hier eerst deel 1 van dit verhaal!)
Roos luisterde mee het met telefoongesprek tussen Sarah en een Oxxio-medewerker…
“Het contract loopt voor drie jaar? Mij is aan de deur verteld dat ik altijd kan opzeggen. Dan wil ik graag het contract stopzetten, want ik heb op basis van verkeerde informatie het contract getekend. Ik wil geen drie jaar vastzitten. Je vertelt me dat ik het contract niet meer kan stopzetten? De jongen aan mijn deur zei dat ik drie maanden bedenktijd had! Jullie hebben mij misleidende informatie gegeven.
En nu, wat is nu het vervolg?
Ik moet het maximale opzegbedrag betalen? Dit kan niet waar zijn.
Mag ik de naam van de jongen die aan mijn deur stond, en een telefoonnummer waar ik met mijn klacht terecht kan?
Is er geen telefoonnummer dat ik kan bellen om deze jongen te spreken? Waar kan ik dan een klacht indienen? Op de brief die ik heb gekregen, staat geen telefoonnummer.”
Oxxio iPad actie opzeggen
Na een verhitte discussie met de klantenservice van Oxxio, heeft Sarah het advies gekregen om via haar huidige energieleverancier het contract bij Oxxio stop te laten zetten. Sarah belt gelijk haar huidige leverancier en na twintig minuten komt ze erachter dat zij niks voor haar kunnen doen. Gelukkig had ze de naam gevraagd van de medewerker die ze zojuist bij Oxxio heeft gesproken. Weer belt ze de klantenservice van Oxxio op, en na nog een gesprek van tien minuten, waarin ze duidelijk maakt dat met haar niet te sollen valt, hebben ze een uitzondering voor haar gemaakt.
Voorwaarden Oxxio iPad actie opzeggen
Volgens Oxxio was ze te laat om haar contract op te zeggen. Ze was drie dagen over de opzegperiode van twee weken heen. En dat terwijl de verkoper aan de deur een bedenktijd van drie maanden beloofde. Hij raadde Sarah zelfs aan om het eventueel opzeggen van haar contract bij Oxxio uit te stellen tot ze de eerste afrekening zou krijgen, zodat ze de tarieven met haar huidige leverancier kon vergelijken.
Oxxio iPad verkoper aan de deur
“Ik heb geen idee waarom ik erin trapte en alles geloofde wat de verkoper aan de deur mij vertelde. Het is zo frustrerend om in gesprekken verwikkeld te raken met medewerkers van de klantenservice die steeds hetzelfde blijven herhalen, namelijk dat de opzegtermijn twee weken is. Mij is verteld dat het drie maanden is, maar daar praatten ze gewoon overheen. Nu heb ik al ruim een uur moeten telefoneren met de twee maatschappijen. Ik mag me dan ook nog eens zeer gelukkig voelen dat ze een uitzondering hebben gemaakt. Nooit meer teken ik iets aan de deur.”
Benieuwd wat de reactie van Oxxio hierop is? Hou het vervolg in de gaten, schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Groetjes,
Roos