Prijsverhoging internetabonnementen KPN, Ziggo en XS4ALL, stap over
Het begint een bijna jaarlijkse traditie te worden. Grote internetproviders die per 1 juli hun abonnementsprijzen aanpassen. Dit jaar zijn dat KPN, Ziggo en XS4ALL. Jaarlijkse zullen de kosten van deze abonnementen gemiddeld met bijna 20 euro stijgen. Jouw recht als consument is om bij een prijsverhoging kosteloos op te zeggen per 1 juli 2021 en over te stappen.
Prijswijziging internet abonnementen per 1 juli
De verschillende internet abonnementen van Ziggo, KPN en XS4ALL worden tussen de 5,50 euro per maand goedkoper tot 2,50 duurder per maand. Ben je klant van een van deze internet providers dan heb je uiterlijk 10 mei een bericht ontvangen wat de prijswijziging voor jouw situatie.
Waarom wijzigen de prijzen van internet abonnementen?
KPN, Ziggo en XS4ALL geven aan dat de prijsstijging het gevolg is van toegenomen investeringen aan het netwerk maar ook de groei van data gebruik van de vraag naar veiliger internet. Een uitgebreid onderzoek van Tweakers laat zien dat het verband tussen deze investeringen en niet de verhoging van de abonnementskosten niet helemaal rechtvaardigd is.
Wat zijn jouw rechten als consument bij een prijsverhoging
Jouw internet provider staat het vrij de prijzen van de abonnementen te wijzigen. De internetprovider is verplicht om deze wijzigingen minimaal vier weken van te voren aan te kondigen. In deze aankondiging staat ook de melding dat je door de wijziging het recht hebt om kosteloos het abonnement op te zeggen, zonder opzegboete (zelfs als je nog binnen de contractduur zit).
Kosteloos opzeggen en overstappen
Overweeg je om nu over te stappen, dan is de prijsstijging het moment. Zit je bij KPN, Ziggo of XS4ALL en is de prijswijziging op jouw abonnement van toepassing, dan kan je per 1 juli 2021 kosteloos opzeggen en overstappen naar een pakket wat beter past bij jouw wensen of gewoon voordeliger is.
Roos is jouw persoonlijke financiële assistent en helpt je geld over te houden voor meer financiële ademruimte en de zekerheid dat jij altijd goed zit. Check met Roos of je nog goed zit. Heb je een keuze gemaakt, dan helpt Roos je op te zeggen en over te stappen naar je nieuwe internet provider. Zo weet je zeker dat je goed zit, zonder omkijken.