Betaal minder voor je mobiel

Roos zoekt voor jou het beste abonnement.
Ieder jaar weer en zonder omkijken. Zo bespaar je al snel tot € 80,- per jaar.

Mobiele abonnement

2.904

Vergelijkingen gemaakt deze maand

€ 80,-

Besparen op je mobiele abonnement

4.8 / 5.0

Gemiddelde klantwaardering

2 minuten

Onze gemiddelde vergelijkingsduur

Checken is besparen

Zit jij nog goed met je mobiele abonnement? Door jaarlijks je abonnement en je verbruik te checken kan je honderden euro’s besparen. Mobiele providers passen bijna jaarlijks hun abonnementen aan. Zo krijg je meestal meer belminuten en data voor hetzelfde of een lager bedrag. Besparen doe je eenvoudig door te verlengen of door juist over te stappen. 

 

Ben je ook op zoek naar een nieuwe mobiel? Wil je een voordelig toestel of juist het nieuwste van het nieuwste? Roos regelt het voor je. Zo bespaar jij met gemak, elk jaar weer.

Wij regelen voor jou de beste deal. Ieder jaar weer!

Snel en makkelijk

Jouw mobiele abonnement vergelijken met Roos is zo gedaan. Je hoeft alleen je gegevens in te vullen en een keuze te maken. Wij regelen de aanvraag en de overstap voor je.

Wij zoeken de beste aanbieding voor jou

Aan de hand van jouw voorkeuren en gegevens gaat Roos op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Binnen twee minuten vinden wij de drie beste aanbiedingen voor jou.

Geld en tijd besparen zonder omkijken

Aanbiedingen en voorwaarden vergelijken hoef je vanaf nu niet meer zelf te doen. Roos gaat voor je aan de slag zodat jij geld én tijd kan besparen, zonder gedoe.

Wij zijn 100% objectief en onafhankelijk

Wij geloven dat het maken van de beste keuze voor jou samengaat met objectief en onafhankelijk advies. Met Roos heb je zekerheid dat je altijd goed zit.

In 2 minuten de beste aanbieding

Een nieuw abonnement voor je mobiel is met Roos zo geregeld. Wij vergelijken binnen 2 minuten de abonnementen en aanbiedingen van alle mobiele providers en sturen je de drie beste aanbiedingen op. Jij maakt je keuze, wij regelen je overstap. Zonder omkijken besparen op je mobiele kosten. Dat is makkelijk.

Mobiele abonnementen vergelijken in 4 eenvoudige stappen

1.

Vul je gegevens in

Upload je jaarrekening of je laatste factuur, heb je die niet? Dan stelt Roos je een aantal vragen.

2.

Roos vergelijkt

Wij verzamelen de beste aanbiedingen voor jou in een handig overzicht.

3.

Maak je keuze

Roos stuurt je het aanbod van de drie beste aanbieders. Jij kiest de aanbieding die het best bij jou past.

4.

Bespaar tijd en geld zonder omkijken

Roos regelt de overstap voor jou.

Het beste mobiele abonnement voor jouw situatie

Het beste mobiele abonnement regelt Roos voor jou. Wij vergelijken aan de hand van jouw verbruik en voorkeuren zoveel mogelijk providers om zo voor jou de beste aanbiedingen te vinden. Heb je bijvoorbeeld een sim only toestel of wil je graag 5G in je internetbundel? Dan houdt Roos daar rekening mee. De drie beste aanbiedingen zetten we voor je op een rij zodat jij gemakkelijk een keuze kunt maken. Met Roos vind je niet alleen het goedkoopste mobiele abonnement, maar ook degene die het best past bij jouw situatie.

Tip van Roos: Kies voor een flexibele bundel

Aangezien het onwaarschijnlijk is dat je elke maand dezelfde hoeveelheid data en belminuten verbruikt, is het handig om voor een flexibele bundel te kiezen. Dit abonnement kan je maandelijks aanpassen, zodat je niet aan het eind van de maand boven je bundel uitkomt. Als je namelijk buiten je bundel gaat bellen of internetten betaal je extra hoge kosten. Met een flexibele bundel kan je makkelijk besparen op je vaste lasten. Roos regelt het graag voor je!

Onze providers

Wat zeggen mensen over Roos

“Vaste lasten zijn zulke onzichtbare kosten. Ik vergeet wel eens om die flink onder handen te nemen”
Maria
“Ik ben wel gevoelig voor besparen. Ook handig dat je bij Roos al je contracten in één overzicht hebt”
Lars
“Ik besteed mijn tijd liever aan mijn hobby’s dan aan vervelende uitzoekkarweitjes”
Henk-Jan
“Ik wil best overstappen, maar ik wil er geen moeite voor doen”
Rutger

Veel gestelde vragen over mobiel

Welk mobiel abonnement past het beste bij jou?
Bij het kiezen van het beste mobiele abonnement voor jou moet je jezelf eerst afvragen of je toe bent aan een nieuwe mobiele telefoon of dat je huidige toestel nog wel even mee kan.

Kan je toestel nog wel even mee? Kies dan voor een voordelig sim only abonnement.

Ben je toe aan een nieuwe telefoon? Kies dan voor een abonnement met toestel.

Het beste mobiele abonnement voor jou kan je vinden aan de hand van een aantal vragen zoals: ‘Waarvoor gebruik je je telefoon?’, ‘Hoeveel minuten bel je?’ en ‘Hoeveel data gebruik je?’. Roos helpt je in deze keuzes zodat we de beste match kunnen vinden voor jouw situatie en voorkeuren.

Sim only abonnement

Heb jij graag lage abonnementskosten per maand en heb je zelf een simlockvrij toestel? Dan kan je ervoor kiezen om een sim only-abonnement af te sluiten. Je betaalt dan alleen voor je belminuten en data, niet voor je toestel.

Met een sim only-abonnement betaal je per maand een bepaald bedrag, daarbij krijg je een aantal GB’s voor internet, aantal belminuten en sms’jes. Die GB’s, minuten en sms’jes vormen samen een bundel. Hoe meer GB’s, belminuten en sms’jes je kiest, hoe duurder de bundel per maand is. Op basis van je gebruik kies je bij de mobiele provider de beste bundel. Deze bundel kan je altijd weer veranderen mocht je verbruik veranderen.

Telefoon en abonnement

Ben je toe aan een nieuw toestel? Kies dan een telefoon met passend mobiel abonnement voor jouw situatie. Je betaalt dan maandelijks voor je toestel en hoeft dan niet in één keer een groot bedrag te betalen.

Op basis van het toestel en de bundel die je kiest betaal je per maand een bepaald bedrag. Hoe duurder het toestel en de bundel is die je kiest, hoe hoger je maandelijkse kosten. De meeste abonnementen duren 1 of 2 jaar of zijn voor een wat extra kosten maandelijks opzegbaar.

Los telefoon toestel kopen

Heb je wat extra geld gespaard? Je kan ook altijd een toestel los kopen of eenmalig bijbetalen aan je toestel/ Op die manier hoef je per maand minder te betalen aan je maandelijkse kosten voor je mobiel.
Wat is sim only?
Bij een sim only betaal je alleen voor het gebruik van je bundel. Je bundel kan bestaan uit data voor internet, belminuten en sms’jes. Sim only betekent eigenlijk dat je alleen een sim kaart krijgt en dat je ervoor kiest om deze in een eigen toestel te plaatsen.

Een sim only abonnement kan je afstemmen op je eigen verbruik. Bel je dagelijks? Kies dan bijvoorbeeld voor een sim only abonnement met onbeperkt bellen. Maak je veel gebruik van mobiel internet? Kies dan ook een onbeperkte databundel. Bel je weinig? Kies dan voor een kleinere bundel met belminuten.

Bij sim only betaal je alleen voor je abonnement, niet voor het toestel, die heb je inmiddels al. Check wel of het toestel dat je hebt simlock vrij is. Mocht dat niet zo zijn, vraag dan bij de provider of winkel waar je hem hebt gekocht of ze de simlock kunnen verwijderen, dit heet simlockvrij maken.

Sim only abonnementen vergelijken

Mobiele providers bieden ook nog eens veel verschillende sim only abonnementen aan. Het maken van de beste keuze voor jou begint bij jouw gebruik en voorkeuren. Je huidige verbruik kan je terugvinden op je maandelijkse factuur of bij je huidige mobiele provider.

Voor het vergelijken van sim only moet je jezelf een aantal vragen stellen. Hoeveel data gebruik je per maand? Hoeveel belminuten gebruik je per maand? Wil je een mobiel abonnement voor 1 of 2 jaar, of misschien wel maandelijks? Voor 2 jaar krijg je vaak een iets goedkopere sim only, bij een maandelijks abonnement moet je vaak iets extra’s betalen. Heb jij nog een voorkeur voor een provider of krijg je misschien extra korting als je internet abonnement of energiecontract bij dezelfde aanbieder lopen? Ga je voor een 4G of een 5G abonnement?

Als je al deze keuzes hebt gemaakt kan je alle sim only abonnementen vergelijken. Roos helpt je hierbij met de beste keuze voor jouw situatie en helpt je met het het afsluiten van een sim only abonnement.
Waar moet je opletten als je gaat overstappen?
Wil je overstappen van mobiele provider? Let dan op de volgende zaken:

Nummerbehoud

Ga je overstappen van mobiele provider? Dan kan je gewoon je huidige nummer meenemen. Deze service heet nummerbehoud. De nieuwe mobiele aanbieder zorgt ervoor dat je nummer bij de overstap wordt meeverhuisd. Tip van Roos: vergeet dit niet aan te geven bij je overstap.

Simlockvrij

Kies je voor sim only? Dan krijg je lagere maandlasten omdat je een eigen telefoon gaat gebruiken. Zorg ervoor dat je mobiele telefoon simlockvrij is. Simlockvrij betekent dat je de simkaart van elke mobiele provider in je telefoon kan gebruiken.

Wil je weten of je huidige toestel simlock vrij is? Probeer dan een simkaart van een andere provider in je toestel. Werkt dat netwerk ook? Dan is je toestel simlockvrij.

Heb jij een telefoon gekregen bij een abonnement? Dan is de telefoon het eerste jaar waarschijnlijk niet simlockvrij. Je kunt dit regelen met jouw huidige provider, maar hier komen wel kosten bij kijken.

Meer informatie over simlockvrije toestellen.
Hoe zit het met 4G en 5G bij je nieuwe mobiele abonnement?
5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. Door 5G worden veel nieuwe toepassingen mogelijk.

Eén van de grootste verbeteringen is een snelle reactietijd. Met 5G kunnen we straks met meer mensen tegelijk nóg sneller en soepeler muziek downloaden, films streamen en cloud-gamen via onze mobiele telefoons. Zelfs op drukke plekken, zoals in stadions of op festivals.

Maar 5G gaat verder. Zo wordt 5G ook belangrijk voor veiligheid, zorg, landbouw en alle andere sectoren waar een snelle reactietijd van netwerk en machines van groot belang is.

Heb je nu al een abonnement met 4G dan geven de meeste providers je er nu gewoon 5G bij. Let wel op, je kan hier alleen van gebruik maken als je toestel hiervoor geschikt is.

Meer informatie over 5G in Nederland.
Hoeveel GB’s heb ik nodig voor mijn mobiele abonnement?
De hoeveelheid mobiele internet data die je nodig hebt hangt af van waar je het voor gebruikt. Stuur je alleen berichtjes, lees je af en toe het nieuws en heb je maar een paar apps? Dan is een data- bundel tot 2G (2000 MB) vaak genoeg.

Gebruik je mobiel internet regelmatig door te surfen, gebruik je meerdere apps en vind je het leuk om foto’s te delen en muziek te luisteren? Dan is een bundel tussen 2GB en 5GB voldoende.

Ben je veel buitenshuis aan het werk, gebruik je je mobiele internet ook op je laptop en kijk je veel video’s of bijvoorbeeld Netflix, Disney+ of Videoland, dan heb je een grote bundel nodig. Kies dan een bundel van minstens 10 GB (10.000 MB) of een onbeperkte mobiele databundel.

Wil je exact weten hoeveel je verbruikt? Dat kan je ook zien op je mobiele telefoon of bij je provider.

Waar kan je dit precies vinden?

Voor Apple iPhone toestellen

Ga naar instellingen → mobiel netwerk. Scroll naar onder en zie je hoeveel data je hebt verbruikt voor verschillende apps in de huidige periode. Deze ‘huidige periode’ wordt niet automatisch gereset wanneer er een nieuwe maand ingaat. Wil je dus weten hoeveel je per maand, of zelfs per dag verbruikt, klik dan helemaal onderaan op “stel gegevens opnieuw in”. Hiermee stel je de huidige periode opnieuw in en gaat de periode op dat moment in.

Voor telefoons met Android

Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hier zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt heb. Hier zie je wel precies over welke periode het gemeten is, maar zie je niet welke apps hieraan hebben bijgedragen.

Via de app of website van je provider

Ga naar de app of website van je provider en ga naar de verbruiksdetails. Dit is bij elke provider via een andere manier te bereiken.

Andere app uit de App of Play store

Download een onafhankelijke app die de MB’s voor je in de gaten houdt. Voor zowel iPhone als voor Android zijn er genoeg apps die dit aanbieden.

Lees verder over het aantal GB’s aan data voor je mobiele abonnement.
Hoeveel belminuten heb ik nodig voor mijn mobiele abonnement?
Het aantal belminuten dat je gebruikt kan je opzoeken bij je provider of op je laatste factuur. Veel providers bieden een app aan om je verbruik je te zien. Kijk ook goed hoe dit verbruik is over de laatste maanden. Bel je veel over je bundel heen of is dat maar soms, en waardoor komt dat? Met deze ervaring kan je goed zien welke belbundel bij jouw situatie zou passen.

Lees verder over het aantal belminuten voor je mobiele abonnement.
Wat is de goedkoopste sim only?
Sim only is al een voordelig mobiel abonnement. Je betaalt alleen voor je mobiele data (GB’s), belminuten en sms’jes en hebt geen maandelijkse kosten voor je toestel. Het goedkoopste sim only abonnement is het abonnement dat het beste past bij jouw verbruik en voorkeuren.

Bel jij maar weinig met je mobiel en gebruik je eigenlijk ook bijna geen mobiele data? Neem dan een sim only abonnement dat een weinig data en belminuten heeft en dus ook weinig kost. Ben je een grote verbruiker van mobiele data? Zorg dan dat je mobiele abonnement een grotere bundel heeft of zelfs onbeperkt data biedt.

De goedkoopste sim only is dus het abonnement dat rekening houdt met jouw verbruik, maar ook met het voordelig gebruiken van je bundel in het buitenland. Verandert je verbruik wel eens? Zorg dan dat je altijd je abonnement kan verhogen of verlagen. Zo betaal je nooit teveel.

Sim only-aanbieding

Zit je al jaren bij je mobiele provider en kijk je eigenlijk niet om naar je abonnement en de alternatieven? Dan is het een goed idee om je mobiele abonnement eens tegen het licht te houden. Loyaliteit wordt namelijk niet beloond. Soms is het dus de moeite waard om over te stappen met een sim only-aanbieding naar een andere mobiele provider. Vaak krijg je hierbij extra data, belminuten, tijdelijke korting of een andere mooie sim only aanbieding.

Roos heeft alle aanbiedingen van de mobiele providers in Nederland op een rijtje gezet en zoekt voor jou de goedkoopste sim only-aanbieding.
Wat doet Roos voor jou?
Roos is jouw persoonlijke financiële assistent. Ik ga je helpen om geld over te houden zodat je meer financiële ademruimte kan creëren. Dat doen we samen, samen met jou en al onze gebruikers. Met Roos weet je zeker dat je altijd goed zit.

Roos geeft je een overzicht van je maandelijkse terugkerende uitgaven en stuurt je een seintje als je te veel betaalt of in actie moet komen. Kies je ervoor om over te stappen van aanbieder of op te zeggen, dan regelen wij het voor je. Zo kan je makkelijk geld besparen, zonder omkijken.
Hoe bepalen jullie het beste aanbod voor mijn situatie?
Op basis van jouw overzicht van uitgaven kijken we naar jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen met je huidige aanbieder. Aan de hand van deze gegevens vergelijken we het totale aanbod op de markt om voor jou de beste deal te vinden. Wij houden dus rekening met de prijs, maar ook met jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen van andere consumenten met die aanbieder.
Is Roos gratis?
Roos is gratis voor jou als gebruiker, dat is fijn. Maar, ik hoor je denken: hoe verdienen jullie dan je boterham? Wij ontvangen een vergoeding als je overstapt naar een andere aanbieder of wanneer je contract wordt verlengd. Dat is soms een eenmalige vergoeding, soms een kleine doorlopende vergoeding. Deze vergoeding is gelijk bij alle aanbieders. De vergoeding heeft natuurlijk geen invloed op ons advies over welk product het beste bij jou past.
Is Roos onafhankelijk?
Ja, Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarbij past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.
Wie zit er achter Roos?
Wij zijn Michiel, Rutger, Silvan, Isa, Shakaya, Martijn, Jip, Pepijn en Olaf en helpen jou om grip te houden op je maandelijkse terugkerende uitgaven. Zo hou jij geld over voor de leuke en belangrijke dingen in het leven. Met Roos weet je zeker dat je altijd goed zit. Doe je met ons mee?
Hoe kan ik contact met Roos opnemen?
Wij zijn altijd bereikbaar op [email protected], je kan ons ook een appje sturen via 06-82598646 of ons bellen via 020-2443742 (op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur).

Bekijk ook onze klantenservice.