Roos

Hallo! Ik ben Roos.

Ik word elke week weer een stukje slimmer over contracten, overstappen en besparen. Ik schrijf hierover, zodat jij ook een stukje slimmer wordt. Mijn slimste uitvinding is een contractwekker. Hiermee ben je altijd op de hoogte van aflopende contracten.

Zet een wekker Sluit deze uitleg

Persbericht: chatbot via Facebook Messenger helpt consumenten met beste sim only abonnement

Slimme assistent Roos start als eerste in Nederland met een chatbot voor advies over het beste sim only abonnement via Facebook Messenger. De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om op een makkelijke en toegankelijke manier hun contracten te beheren, sim only abonnementen te vergelijken en direct af te sluiten vanuit de chatomgeving.

Door Michiel op 19 oktober 2017 met een leestijd van 2 minuten

Door antwoord te geven op een aantal vragen over je gebruik en voorkeuren geeft de Roos Chatbot advies over het beste sim only aanbod. Gebruikers hoeven geen account aan te maken. De Roos chatbot geeft gebruikers het verleng aanbod bij de huidige mobiele provider en de drie beste overstap aanbiedingen bij andere providers. Heeft de klant al een goed aanbod, dan vertelt Roos dat ook. Wil een gebruiker direct verlengen of overstappen dan kan dat direct vanuit de Roos chatbot.

Eerste chatbot voor sim only abonnementen

Gerard Laanstra, CTO van Roos licht toe: “We zijn hiermee de eerste digitale assistent voor sim only abonnementen in Nederland. De chatbot werkt sneller dan een website of mobiele app en veel makkelijker dan een online formulier. Het is een eerste voorbeeld hoe de technologie van Roos dadelijk op verschillende platformen beschikbaar zal zijn. Ons doel is om continue de intelligentie en data integraties achter onze virtuele assistent te verbeteren, zodat de digitale assistent je [de consument] kan helpen zoals een adviseur dat zou doen in de offline wereld”.

Sim only groeit verder in Nederland

Consumenten gebruiken hun mobiele telefoon meer en meer om te bellen en te surfen. De hoeveelheid gebruikte mobiele data blijft toenemen en is in 2016 verder gestegen met 63% ten opzichte van 2015. Het aantal sms’jes blijft afnemen.

Het totaal aantal abonnementen en prepaid aansluitingen steeg in 2016 met 19%. Het aantal abonnementen met en zonder toestel (sim only) groeit nog steeds, het aantal prepaid gebruikers neemt af. Sim only (los abonnement) is ondertussen verantwoordelijk voor zo’n 55% van het aantal abonnementen. Consumenten doen langer met het toestel en kopen steeds vaker een losse mobiel. Ook de invoering van de WFT wetgeving eerder dit jaar, waarbij de kosten van de telefoon worden gezien als lening en consumenten hier een BKR-registratie aan overhouden, heeft gezorgd voor een groei van het aantal afgesloten sim only abonnementen.

Roos vergelijkt de abonnementen, tarieven en voorwaarden van alle bekende mobiele providers in Nederland.

Snelle uitbreiding van advies via Facebook Messenger

Naast advies over het beste sim only abonnement is het al mogelijk via Roos op Facebook Messenger advies over het beste stroom en gas abonnement te krijgen. Het aanbod wordt binnenkort uitgebreid met internet/tv/bellen en verzekeringen. Het intelligente systeem van Roos helpt consumenten bij het kiezen van het beste aanbod voor hun situatie en voorkeuren. De doelgroep waar Roos zich hiermee op richt is de consument die ‘altijd online’ en in beweging is. Het voordeel van Facebook Messenger is dat het persoonlijk en asynchroon is. Gebruikers kunnen een bericht sturen terwijl ze aan het werk zijn of een film bekijken. Gerard Laanstra over de ontwikkelingen: “Wij zijn trots dat Roos de eerste sim only abonnenten vergelijker in Nederland is die gebruik maakt van Facebook Messenger en advies geeft over het voordeligste sim only abonnement door het grootste wereldwijde sociale netwerk. En we gaan dit verder uitbreiden met diensten zoals verzekeringen.”

Persbericht: chatbot via Facebook Messenger helpt consumenten met beste sim only abonnement
2.8 (55.83%) 24 votes