In 5 minuten minder betalen voor je mobiele abonnement?

Roos regelt de beste mobiele abonnement voor jou. Elk jaar weer.

Wil je in 5 minuten weten waar je geld laat liggen met je mobiele abonnement? Roos is jouw slimme assistent die je automatisch helpt met de best deal voor jouw situatie.

 

 

Wij vergelijken objectief alle mobiele providers voor jouw beste deal

Roos heeft jouw belang voorop en is onafhankelijk en objectief. Zo weet je zeker dat je altijd goed zit.

[ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ] [ logo ]

Wie is Roos?

Wij zijn Rutger, Silvan, Michiel, Barbara, Olaf, Jip, Shakaya, Martijn, Pepijn en Annegien.

Onze missie is om financiële ademruimte 💶 te creëren voor Nederland. Nu en de komende tijd is deze missie relevanter dan ooit. Dat doen we samen, samen met met jou.

Roos geeft je overzicht over je maandelijkse terugkerende uitgaven (subscriptions) en stuurt je een seintje als je kan besparen op een van die abonnementen en contracten.

Zo zorgt Roos ervoor dat je In 5 minuten weten waar je geld laat liggen.

 

 

 

Mobiele abonnementen vergelijken in 3 stappen (of 1 als je wilt)

De beste deal voor je energiecontract vinden is makkelijk. Roos vergelijk automatisch alle mobiele abonnementen en aanbieden om zo tot het beste aanbod te komen oor jouw situatie en voorkeuren.

Hoe werken wij?

Upload of stuur ons je jaarrekening of laatste factuur.

Heb je die niet bij de hand, dan stellen we je een paar korte vragen over je verbruik, huidige mobiele provider en kosten. Roos stuurt je het aanbod van de drie beste aanbieders. Dan kan jij de keuze maken.

Is je oog gevallen op een mobiel abonnement dan zorgen wij voor je aanvraag en overstap. Vul je aanvraag aan met je persoonlijke gegevens en ingangsdatum en Roos regelt het voor je. Zo bespaar jij tijd en geld, zonder omkijken. De opzegging van je huidige mobiele provider wordt automatisch voor je geregeld. En je hebt na de aanvraag 14 dagen bedenktijd om je aanvraag toch nog te annuleren. Wel zo prettig.

Welk mobiele abonnement past het best bij mij?

Bij de keuze voor het beste mobiele abonnement voor jou is de eerste vraag die je je mag stellen of je toe bent aan een nieuwe mobiele telefoon of kan je huidige toestel nog el even mee?

Kan je toestel nog wel even mee, kies dan voor een voordelig sim only abonnement. Ben je toe aan een nieuwe telefoon, kies dan een abonnement met toestel.

De beste keuze voor jouw wordt bepaald door vragen als waarvoor gebruik je je telefoon? Hoeveel minuten bel je? Hoeveel data gebruik je? Roos helpt je in deze keuzes zodat we de beste match hebben voor jouw situatie en voorkeuren.

Sim only abonnement

Heb jij graag lage abonnementskosten per maand en heb je zelf een simlockvrij toestel? Dan kan je ervoor kiezen om een sim only-abonnement af te sluiten. Je betaalt dan alleen voor je minuten en data, niet voor je toestel.

Met een sim only-abonnement betaal je per maand een bepaald bedrag en krijg je daarvoor een aantal GB’s voor internet, aantal belminuten en sms’jes. Die GB’s, minuten en sms’jes heet een bundel. Hoe meer GB’s, belminuten en sms’jes je kiest, hoe duurder de bundel per maand is. Op basis van je gebruik kies je bij de mobiele provider de beste bundel. Deze bundel kan je altijd weer veranderen mocht je verbruik ook veranderen.

Telefoon en abonnement

Ben je toe aan een nieuw toestel? Kies dan een telefoon met passend mobiel abonnement voor jouw situatie. Je betaalt dan maandelijks voor je toestel en hoef je niet in één keer een groot bedrag te betalen.

Op basis van het toestel en de bundel die je kiest betaal je per maand een bepaald bedrag. Hoe duurder het toestel en de bundel die je kiest, hoe hoger je maandelijkse kosten. De meeste abonnementen zijn 1 of 2 jaar of voor een beetje extra kosten maandelijks opzegbaar.

Los telefoon toestel kopen

Heb je wat extra geld gespaard? Je kan ook altijd een toestel los kopen of eenmalig bijbetalen. Op die manier hoef je per maand minder te betalen aan je maandelijkse kosten voor je mobiel.

Wat is een sim only?

Bij een sim only betaal je alleen voor het gebruik van je bundel. Je bundel kan bestaan uit data voor internet, bel minuten en sms’jes. Sim only betekent eigenlijk dat je alleen een sim kaart krijgt en ervoor kies om deze in een eigen toestel te plaatsen.

Een sim only abonnement kan je afstemmen op je eigen verbruik. Bel je dagelijks? Kies dan bijvoorbeeld voor een sim only abonnement met onbeperkte bellen. Maak je veel gebruik van mobiel internet, kies dan ook een onbeperkte data bundel. Bel je maar weinig, kies dan voor een kleinere bundel met belminuten.

Bij een sim only betekent het dat je zelf een toestel hebt wat je kan gebruiken. Bij sim only betaal je alleen voor je abonnement, niet voor het toestel. Check wel of je het toestel wat je hebt simlock vrij is. Mocht dat niet zo zijn, vraag dan bij de provider of winkel waar je hem hebt gekocht of ze het simlock kunnen verwijderen.

Meer lezen over sim only?

Sim only abonnementen vergelijken

Verschillende mobiele providers bieden ook nog eens veel sim only abonnementen aan. Het maken van de beste keuze voor jou begint bij jouw gebruik en voorkeuren. Je huidige verbruik kan je vaak het beste nazien op je maandelijkse factuur of bij je huidige mobiele provider.

Voor het vergelijken van sim only moet je een aantal vragen stellen. Hoeveel data gebruik je per maand? Hoeveel belminuten gebruik je per maand? Wil je een mobielabonnment voor 1 of 2 jaar, of misschien wel maandelijks. Voor 2 jaar krijg je vaak een iets goedkopere sim only, bij een maandelijks abonnement moet je vaak iets extra’s betalen. 4G is tegenwoordig voor bijna alle sim only standaard. Heb jij nog een voorkeur voor een provider of je krijg je misschien extra korting als je internet abonnement of energiecontract bij dezelfde aanbieder lopen.

Als je deze keuzes hebt gemaakt kan je alle sim only abonnementen vergelijken. Roos helpt je hierbij met de beste keuze voor jouw situatie en helpt je met het het afsluiten van een sim only.

Meer informatie over sim only abonnementen vergelijken.

Nummerbehoud

Wil je overstappen van mobiele provider? Dan neem je gewoon je huidige nummer mee. Deze service heet nummerbehoud. De nieuwe mobiele aanbieder zorgt dat je nummer wordt verhuisd van je huidige aanbieder.

Meer informatie over nummerbehoud?

Simlockvrij

Kies je voor sim only, dan krijg je lagere maandlasten om je een eigen telefoon gaat gebruiken. Zorg ervoor dat je mobiele telefoon simlockvrij is. Simlockvrij betekent dat je de simkaart van elke mobiele provider in je telefoon kan gebruiken.

Wil je weten of je huidige toestel simlock vrij is, voeg dan een simkaart van een andere provider toe aan je toestel. Werkt dat netwerk ook, dan is je toestel simlock vrij.

Heb jij een telefoon gekregen bij een abonnement? Dan is de telefoon het eerste jaar waarschijnlijk niet simlockvrij. Je kunt dit tegen kosten wel regelen met jouw huidige provider.

Meer informatie over simlockvrije toestellen.

4G en 5G

5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. Door 5G worden veel nieuwe toepassingen mogelijk.

Eén van de grootste verbeteringen is een snelle reactietijd. Met 5G kunnen we straks met meer mensen tegelijk nóg sneller en soepeler muziek downloaden, films streamen en cloud-gamen via onze mobiele telefoons. Zelfs op drukke plekken, zoals in stadions of op festivals.
Maar 5G gaat verder. Zo wordt 5G ook belangrijk voor veiligheid, zorg, landbouw en alle andere sectoren waar een snelle reactietijd van netwerk en machines van groot belang is.

Heb je nu al een abonnement met 4G dan geven de meeste providers je nu er gewoon 5G bij. Let wel op, je kan hier alleen van gebruik maken als je toestel hiervoor geschikt is.

Hoeveel data en belminuten heb ik nodig?

Meer informatie over 5G.

Hoeveel GB’s heb ik nodig voor mijn mobiele abonnement?

De hoeveelheid mobiele internet data heb je nodig wat je ermee doet. Stuur je alleen berichtjes, lees je af en toe het nieuws en heb je maar een paar apps? Dan is een data bundel tot 2G (2000 MB) vaak genoeg.

Gebruik je mobiel internet regelmatig door te surfen, gebruik je meerdere apps en vind je het leuk om foto’s te delen, muziek te luisteren dan is een bundel tussen 2GB en 5GB voldoende.

Ben je veel buitenshuis aan het werk, gebruik je het in combinatie met je laptop en kijk je veel video’s of bijvoorbeeld Netflix, Disney+ of Videoland, dan heb je een grote bundel nodig. Kies dan een bundel van 10 GB (10.000 MB) of misschien een onbeperkte mobiele data bundel.

Wil je exact weten hoeveel je verbruikt?

Dat kan je ook zien op je mobiele telefoon of bij je provider. Waar kan je dit vinden?

Voor Apple iPhone toestellen

Ga naar instellingen → mobiel netwerk. Scroll naar onder en hier zie je hoeveel data je verbruikt voor verschillende apps in de huidige periode. Deze ‘huidige periode’ wordt niet automatisch gereset wanneer er een nieuwe maand ingaat. Wil je dus weten hoeveel je per maand, of zelfs per dag verbruikt, klik dan helemaal onderaan op “stel gegevens opnieuw in”. Hiermee stel je de huidige periode opnieuw in en gaat de huidige periode op dat moment in.

Voor telefoons met Android

Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hierin zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt heb. Hier zie je wel precies over welke periode het gemeten is, alleen zie je niet welke apps hieraan hebben bijgedragen.

Via de App of website van je provider

Ga naar de app of website van je provider en ga naar de verbruiksdetails. Dit is bij elke provider via een andere manier te bereiken.

Andere App uit de App of Play store

Download een onafhankelijke app die de MB’s voor je in de gaten houdt. Voor zowel iPhone als voor Android zijn er genoeg apps die dit aanbieden.

Hoeveel belminuten heb ik nodig?

Het aantal belminuten wat je gebruikt kan je opzoeken bij je provider of laatste factuur. Veel providers bieden een app aan om je verbruik je te zien. Kijk ook goed hoe dit verbruik is over de laatste maanden. Bel je veel over je bundel heen of is dat maar soms en waardoor komt dat. Met deze ervaring kan je goed zien welke belbundel bij jouw situatie zou passen.

Meer weten over je belminuten en data verbruik?

Wat is de goedkoopste sim only?

Sim only is al een voordelige mobiel abonnement. Je betaalt alleen voor je mobiele data (GB’s), belminuten en sms’jes en hebt geen maandelijkse kosten voor je toestel. Het goedkoopste sim only abonnement is het abonnement dat het beste past bij jouw verbruik en voorkeuren. Bel jij maar weinig met je mobiel en gebruik je eigenlijk ook bijna geen mobiele data, neem dan een sim only abonnement wat lage data en bel bundels heeft en dus ook weinig kost. Ben je een grote verbruiker van mobiele data, zorg dan dat je mobiele abonnement een grotere bundel hebt of zelfs je onbeperkt data bied. De goedkoopste sim only is dus het abonnement wat rekening houdt met jouw verbruik veel of weinig maar ook kijkt naar voordelig gebruik in het buitenland. Verandert je gebruik wel eens, zorg dan dat je altijd je abonnement kan verhogen of verlagen. Zo betaal je nooit teveel.

Meer weten over de goedkoopste sim only?

Sim only-aanbieding

Zit je al een jaren bij je mobiele provider en kijk je eigenlijk niet om naar je abonnement en de alternatieven. Dan is het een goed idee je mobiele abonnement tegen het licht te houden. Loyaliteit wordt niet beloond. Soms loont het dus de moeite om over te stappen met een sim only-aanbieding naar een andere mobiele provider. Vaak krijg je hierbij extra data, belminuten, tijdelijke korting of een andere mooie sim only aanbieding.

Roos heeft alle aanbiedingen van mobiele providers in Nederland en zoekt voor jou de goedkoopste sim only-aanbieding.

Roos garandeert je veiligheid

Onafhankelijk en objectief

Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarin past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.

Privacy & beveiliging

Jouw gegevens worden beschermd volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Roos voldoet aan dezelfde beveiliging als de meest geavanceerde bankdiensten (256 bits TLS encryptie).

Jouw data, blijft jouw data

Jouw data blijft altijd van jou. Niemand anders dan jij kan erbij. Je informatie wordt niet gedeeld met derden. Stoppen met Roos? Download je data en wij verwijderen alle data.

Veelgestelde vragen en antwoorden die je wilt weten

Wie zit er achter Roos?

Wij zijn Rutger, Silvan, Michiel, Barbara, Olaf, Jip, Shakaya, Martijn, Pepijn en Annegien. Wij helpen jou met het grip houden over je maandelijkse terugkerende uitgaven. Wist dat je voor een modaal inkomen ongeveer 50 tot 55% van jouw salaris naar maandelijks terugkerende uitgaven gaan en je daar honderden euro’s per jaar op kan besparen. Geld waar jij leuke dingen mee kunt doen. Doe jij ook mee?

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Jouw gegevens blijven jouw gegevens en delen wij niet met andere partijen. Jouw gegevens beschermen is een topprioriteit voor ons en nemen we zeer serieus. Jouw gegevens worden beschermd volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Roos voldoet aan dezelfde beveiliging als de meest geavanceerde bankdiensten (256 bits TLS encryptie). Jouw data blijft altijd van jou. Niemand anders dan jij kan erbij. Je informatie wordt niet gedeeld met derden tenzij je we ze gebruiken om jouw overstap, verlenging of opzegging te regelen met een nieuwe aanbieder.

Is Roos gratis?

Roos is gratis voor jou als gebruiker, dat is fijn. Maar, ik zie je denken, hoe verdienen jullie dan je boterham? Wij ontvangen een vergoeding als je overstapt naar een andere aanbieder of je contract verlengt. Dat is soms een eenmalige vergoeding, soms een doorlopende kleine vergoeding. De vergoeding is gelijk voor alle aanbieders van bijvoorbeeld energie of nieuwe mobiele contract. De vergoeding heeft natuurlijk geen invloed op ons advies welk product het beste bij jou past.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig zodat jullie mij kunnen helpen?

Om een volledig overzicht te maken van je maandelijkse terugkerende uitgaven hebben wij de gegevens van je abonnementen en contracten nodig, denk hierbij aan het je aanbieder, jouw maandelijkse uitgaven maar ook je verbruik of bijvoorbeeld het kenteken van je auto of mobiele nummer. Hiermee kunnen we een zo goed mogelijk advies op maat geven. Wil je snel je eerste overzicht maken van maandelijkse terugkerende uitgaven? Loop dan door je uitgaven via de bankapp en bekijk je uitgaven.

Hoe bepalen jullie het beste aanbod voor mijn situatie?

Op basis van jouw overzicht van uitgaven kijken we naar jouw situatie, voorkeuren en ervaringen met je huidige aanbieder. Op basis daarvan vergelijken we het totale aanbod voor dat aanbod op de markt om voor jou het beste aanbod te vinden. Wij houden dus rekening met de prijs, maar ook met jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen van andere consumenten met die aanbieder.

Hoe vaak neemt Roos contact met mij op?

Met Roos proberen we mens en een slimme digitale assistent met elkaar te laten samenwerken. Wij nemen indien nodig na aanmelding even contact met jou op en als een abonnement of contract afloopt zodat jij je opzegtermijn niet mist. Ga je bijvoorbeeld samenwonen, komt er gezinsuitbreiding of is er een andere wijziging dan helpen wij je uiteraard graag om je uitgaven op orde te houden.

Is Roos onafhankelijk?

Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarin past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.

Hoe kan ik jullie bereiken voor vragen?

Wij zijn altijd bereikbaar op [email protected], je kan ons ook een appje sturen op 06 82598646 of ons bellen op 020-2443742.

Kan ik Roos stoppen?

Dat zouden wij jammer vinden, maar dat kan op elk moment. Wil je niet meer gebruik maken van Roos dan kan je dat altijd aangeven in de app. Op jouw verzoek verwijderen je jouw account en data.