Roos

“Baliebezoekjes zijn niet de toekomst bij zorgverzekeraars”

Door Lien op 26 september 2014 met een leestijd van 1 minuut

Roos gaat de straat op. Waardevolle kennis kun je niet alleen van achter je beeldscherm opdoen, vindt Roos. Ze snijdt de meest uiteenlopende onderwerpen aan en gaat op zoek naar échte verhalen en ongepolijste ervaringen met mobieltjes, contracten en verzekeringen. Zonder reclametaal.
Deze week aan het woord: Edmond (66) uit Wassenaar over zorgverzekeraars.

“Ik hecht veel belang aan persoonlijk contact. Wanneer ik vroeger vragen had over mijn zorgverzekering, ging ik mijn verzekeraar persoonlijk aan de balie bezoeken in Noordwijk. Zelf woon ik in Wassenaar. Belangrijke gesprekken voer ik liever niet via de telefoon, je moet iemand in de ogen aan kunnen kijken. Maar tijden veranderen. Internet wordt steeds belangrijker, en ook overstappen kan nu al online.”

Dat klopt! Ben je dan al eens van zorgverzekeraar veranderd?

“Ik zit al zo’n 40 jaar bij Zilveren Kruis Achmea. Ik ben dus nooit overgestapt, maar ik was wel bezig met besparen. Zo was ik altijd heel slim met het kiezen van eigen risico – dat vroeger nog optioneel was – en heb ik bijvoorbeeld nooit een aanvullende tandartsverzekering gehad. Dat is namelijk erg duur, en ik heb berekend dat mijn tandartskosten toch steeds lager zijn dan de kosten voor zo’n aanvullende verzekering.”

En vergelijk je wel eens verschillende zorgverzekeringen?

“Dat niet. Ik ben vrij merkgetrouw, en vergelijken vind ik best moeilijk. Je weet namelijk niet wat je voor minder geld terug krijgt aan zorg. Misschien kun je dan wel veel minder naar fysiotherapie. Het vergelijken is vrij onoverzichtelijk. Ik weet ook niet hoe makkelijk overstappen is. Kan je eigenlijk door een zorgverzekeraar geweigerd worden?”

Die vraag heeft Roos al eens gekregen.

Lees haar antwoord hier!