Zo helpt Roos jou geld overhouden voor echte leuke dingen

Roos is jouw slimme financiële assistent en geeft je meer financiële ademruimte om geld over te houden voor de echt leuke dingen in het leven.

Het aantal abonnementen groeit. Onze 25-minners hebben er gemiddeld zestien lopen, blijkt uit Nibud-onderzoek, en 25-plussers meestal een stuk of tien.

9 van de 10 Nederlanders onderschatten het aantal abonnementen wat ze hebben. De helft van de huishoudens heeft zelfs geen idee hoeveel ze maandelijks aan abonnementen kwijt zijn. Een kwart vindt opzeggen gedoe en drie op de tien mensen zitten langer aan een abonnement vast dan ze zouden willen.

Met deze cijfers in ons achterhoofd hebben we Roos gemaakt.

Dit doet Roos

Roos zet je terugkerende maandelijkse uitgaven op een rijtje. Je krijgt een seintje als je in actie moet komen omdat je abonnement afloopt en je kan besparen. Past het nieuwe aanbod bij jou? Dan regelt Roos je overstap, verlenging of opzegging. Zo bespaar jij geld en tijd en krijg je meer financiële ademruimte om leuke dingen te doen.

Roos is gratis. Maak in 2 minuten je overzicht.

De voordelen van Roos

Bespaar geld

Roos helpt je te besparen op vaste maandelijkse uitgaven. Zoals energie, telefonie, verzekeringen, TV en nog veel meer. Roos bespaart je gemiddeld € 1500 per jaar!

Grip op je uitgaven

Creëer overzicht over je maandelijkse uitgaven. Bespaar tijd en geld om echt leuke dingen te doen.

Slimme seintjes

Wij sturen slimme seintjes als je in actie moet komen om te besparen, geven suggesties voor betere producten en tips voor je persoonlijke financiën.

Je maandelijkse uitgaven op een rijtje

Je energiecontract, verzekeringen, mobiel en internet abonnement, maar bijvoorbeeld ook je abonnement op de sportschool, je fiets, maaltijdbox, Spotify of Netflix. Roos zorgt voor grip op je uitgaven.

Wat zeggen mensen over Roos

“Vaste lasten zijn zulke onzichtbare kosten. Ik vergeet wel eens om die flink onder handen te nemen”
Maria
“Ik ben wel gevoelig voor besparen. Ook handig dat je bij Roos al je contracten in één overzicht hebt”
Lars
“Ik besteed mijn tijd liever aan mijn hobby’s dan aan vervelende uitzoekkarweitjes”
Henk-Jan
“Ik wil best overstappen, maar ik wil er geen moeite voor doen”
Rutger

Veelgestelde vragen

Wie zit er achter Roos?

Wij zijn Michiel, Rutger, Silvan, Isa, Shakaya, Martijn, Jip, Pepijn, Olaf en helpen jou met het grip houden over je maandelijkse terugkerende uitgaven. Wist dat je voor een modaal inkomen ongeveer 50 tot 55% van het salaris naar maandelijks terugkerende uitgaven gaan en daar honderden euro’s per jaar op bespaard kunnen worden? Geld waar jij leuke dingen mee kunt doen. Doe jij ook mee?

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Jouw gegevens blijven jouw gegevens en delen wij niet met andere partijen. Jouw gegevens beschermen is een topprioriteit voor ons en nemen we zeer serieus. Je gegevens worden beschermd volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Roos voldoet aan dezelfde beveiliging als de meest geavanceerde bankdiensten (256 bits TLS encryptie). Jouw data blijft altijd van jou. Niemand anders dan jij kan erbij. Je informatie wordt niet gedeeld met derden tenzij je we het gebruiken om jouw overstap, verlenging of opzegging te regelen met een nieuwe aanbieder.

Is Roos gratis?

Roos is gratis voor jou als gebruiker, dat is fijn. Maar, ik zie je denken, hoe verdienen jullie dan je boterham? Wij ontvangen een vergoeding als je overstapt naar een andere aanbieder of je contract verlengt. Dat is soms een eenmalige vergoeding, soms een doorlopende kleine vergoeding. De vergoeding is gelijk voor alle aanbieders van bijvoorbeeld energie of nieuwe mobiele contracten. De vergoeding heeft natuurlijk geen invloed op ons advies over welk product het beste bij jou past.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig zodat jullie mij kunnen helpen?

Om een volledig overzicht te maken van je maandelijks terugkerende uitgaven hebben wij de gegevens van je abonnementen en contracten nodig. Denk hierbij aan je aanbieder, jouw maandelijkse uitgaven maar ook je verbruik of bijvoorbeeld het kenteken van je auto of mobiele nummer. Hiermee kunnen we een zo goed mogelijk advies op maat geven. Wil je snel je eerste overzicht maken van maandelijkse terugkerende uitgaven? Loop dan door je uitgaven via je bankapp en bekijk je uitgaven.

Hoe bepalen jullie het beste aanbod voor mijn situatie?

Op basis van jouw overzicht van uitgaven kijken we naar jouw situatie, voorkeuren en ervaringen met je huidige aanbieder. Op basis daarvan vergelijken we het totale aanbod voor dat aanbod op de markt om voor jou het beste aanbod te vinden. Wij houden dus rekening met de prijs, maar ook met jouw situatie, voorkeuren en de ervaringen van andere consumenten met die aanbieder.

Hoe vaak neemt Roos contact met mij op?

Met Roos proberen we mens en een slimme digitale assistent met elkaar te laten samenwerken. Wij nemen indien nodig na aanmelding even contact met jou op en als een abonnement of contract afloopt zodat jij je opzegtermijn niet mist. Ga je samenwonen, komt er gezinsuitbreiding of is er een andere wijziging? Dan helpen wij je uiteraard ook graag om je uitgaven op orde te houden.

Is Roos onafhankelijk?

Ja, Roos is onafhankelijk en objectief. Voor ons is het belangrijk dat jij goed zit, daarin past alleen duidelijk objectief advies. Roos heeft geen banden met de aanbieders, behalve dat wij ze uitdagen om met de beste deal voor jou te komen.

Kan ik contact opnemen met Roos als ik vragen of opmerkingen heb?

Wij zijn altijd bereikbaar op [email protected], je kan ons ook een appje sturen of bellen op 06 82598646.

Kan ik Roos stoppen?

Dat zouden wij jammer vinden, maar dat kan op elk moment. Wil je niet meer gebruik maken van Roos, dan kan je dat altijd aangeven in de app. Op jouw verzoek verwijderen we jouw account en data.